zaterdag 6 mei 2017

Vakantie Zweden April 2017

Hej hej!

Het is een hele tijd stil geweest hier op Carmen's Story. Begin dit jaar had ik het erg druk met mijn stage bij het Nederlands Forensisch Instituut. Vanaf eind februari ben ik begonnen met de minor Politiekunde aan de Hogere Politieschool in Apeldoorn. Ontzettend leuk en leerzaam! Gelukkig heb ik nu weer iets meer tijd, dus ik dacht laat ik weer eens een blogpost schrijven!
De laatste week van april ben ik lekker een weekje naar Zweden op vakantie gegaan, als je hier meer over wilt lezen en zien moet je zeker even verder lezen!

Dag 1:
Ik vloog dit keer vanaf Airport Düsseldorf/Weeze naar Växjö Småland Airport. Eerst met de trein naar Nijmegen, vanaf daar met een busje naar het vliegveld, met het vliegtuig naar Zweden en met de auto naar huis. Een dag lang alleen maar reizen dus...


Dag 2:
De eerste dag in Zweden gingen we lekker wandelen aan de kust bij Boön. Dit is een ontzettend mooie wandeling over rotsen en door het bos. Na de wandeling namen we lekker koffie met taart bij een café met uitzicht over de zee, erg lekker en mooi. Tot slot liepen we nog even het stadje Karlshamn door.





Dag 3:
Deze dag gingen we een rondtochtje doen om het meer Åsnen met de auto. Mooie natuur, oude huisjes en heel veel water gezien.




Dag 4, 5 en 6:
Met de trein zijn we naar de stad Göteborg gegaan. Dit is een havenstad dat in het westen van het land ligt. Door deze stad hebben we lekker gewandeld en veel dingen bekeken. Zo zijn we naar een botanische tuin geweest, langs het water gelopen, het Universeum (soort Nemo) bezocht en naar een verdedigingswerk boven op een heuvel geweest.






Dag 7 en 8:
Deze laatste dagen hebben we door de mooie natuur vlakbij ons huis gewandeld en zijn we gefietst naar het autokerkhof Bilkyrkogården Kyrkömossan.




Hejdå!
Xx Carmen

6 opmerkingen: