vrijdag 16 mei 2014

Uitstapje: Loppis in Moheda

Hej hej!

Zondag was ik weer eens op pad, dit keer was ik samen met mijn moeder, broertje en buurvrouw naar de loppis en antiekmarkt in Moheda. 
Deze loppis is in een boerderij. Buiten staan allemaal leuke spullen zoals banken, tafels, stoelen, kisten en mooie dingen voor in de tuin.


In de schuur kan je oud gereedschap, mandjes, kerstspulletjes, spullen van tin en koper en oude vensters vinden.



Het grote gebouw vind ik altijd het leukst om te kijken, daar staan namelijk allemaal mooie serviezen, banken, stoelen, glazen, borden, bestek, trommeltjes en nog zo veel meer! Er is 1 klein kamertje dat als een keukentje is ingedeeld en daar staan allemaal keukenspulletjes.

In een bijgebouw is het café die ontzettend lekkere taarten verkoopt. De taarten en koekjes bakken ze zelf en de kopjes waar ze thee en koffie inschenken zijn allemaal anders. Je kan daar binnen zitten en buiten in de tuin. In de tuin staat een paardenkar waar je je kopjes en bordjes moet zetten als je klaar bent. Ook staat er een boom in de tuin, en aan die boom hangen allemaal kopjes! Zo leuk :) Het lijkt de tuin van Pippi Langkous wel.

Er is natuurlijk ook een wc, dit is een buitenwc. Het is een heel klein hokje met een bank waar twee gaten in zitten, daar moet je je behoefde in doen. Beetje ouderwets, maar het hoort er eigenlijk wel bij! De zweden noemen het utedass.

Ik heb het weer erg naar mijn zin gehad! Ook heb ik zelf 2 dingetjes gekocht, namelijk 2 schattige mandjes. Ik dacht dat die wel leuk zouden zijn om spulletjes in de bewaren. Echt Zweeds vind je niet?


Voor degene die naar Småland gaan, dit is het adres van deze loppis:
Östregårds antik och loppmarknad
Ryd Östregård
34263 Moheda

Dit was het weer voor vandaag, ik wens iedereen een heel fijn weekend toe!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten