zaterdag 21 juni 2014

Londen dag 1

Hej hej!

Zoals jullie konden lezen in mijn vorige bericht ben ik in Londen geweest voor een paar dagen. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om wat te schrijven over mijn vakantie in Londen :)

Vrijdag vlogen we van Malmö naar Stansted. Malmö ligt hier ongeveer 2 uur vandaan, dus moesten we eerst nog 2 uur in de auto zitten. De vliegreis duurde anderhalf uur. Vanaf Stansted pakten we de trein naar London Liverpool Street Station en vanaf daar pakten we een bus naar Limehouse Station. Vanaf de bushalte was het ongeveer 5 minuten lopen naar ons hotel. We verbleven in een oud klooster; The Royal Foundation of St Katharine.
Aangezien we pas rond 20 uur aankwamen bij het hotel, gingen we meteen ergens eten. Er waren een paar restaurants in de buurt, en wij kozen voor een Indisch restaurant.
We kozen voor allemaal verschillende gerechtjes, het was heel erg lekker!

Na het eten gingen we een stukje wandelen langs de Thames.

De volgende dag begon met een goed ontbijt in het hotel. Er waren croissantjes, warme broodjes, gekookte eieren, geroosterde broodjes, vleeswaren, kaas, fruit en yoghurt. Ook was er sap, thee en koffie.
Daarna gingen we de stad in! We hadden een London Pass waarmee we allemaal attracties in konden en ook zat er een Travelcard bij zodat we met het openbaar vervoer konden rijden. Als eerste gingen we naar de Tower of London. Dit is een oud kasteel waar onder andere de kroonjuwelen liggen.

De Tower of London is ook een dierentuin geweest.

Hier liggen de kroonjuwelen, zien jullie de wachter aan de linkerkant?

Daarna gingen we naar de Tower Bridge! Met de London Pass konden we helemaal naar boven waar verschillende tentoonstellingen waren. Ook kon je zien hoe de brug vroeger open en dicht kon gaan.
But first, let me take a selfie! :)

Deze foto is boven in de Tower Bridge gemaakt, wat een uitzicht!

Binnen zag je ook hoe de brug open en dicht ging, vroeger ging dat met behulp van stoom.

Nadat we de Tower Bridge bezocht hadden gingen we naar de Borough Market aan de andere kant van de Thames. Hier waren verschillende kraampjes met allemaal lekker eten en drinken.

Natuurlijk moest ik ook op de foto in een Londense telefooncel! :)

Daarna gingen we weer verder. We gingen de HMS Belfast op, dit is een groot oorlogsschip dat zelfs nog in gebruik was op D-Day.
Van binnen was alles nog helemaal intact en zag je hoe de Engelsen daar vroeger leefden.
De keuken

De tandarts

De dokter

Het winkeltje

In de avond zijn we naar China Town gegaan en hebben we daar lekker chinees gegeten.

En dat was mijn eerste dag in Londen! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen :)