donderdag 12 juni 2014

Schoolafsluiting

Hej hej!

Vandaag was ik bij de schoolafsluiting van mijn broer. Elk jaar wordt de schoolafsluiting groots gevierd, eerst in de kerk en daarna in de school zelf.
Mijn broer is 15 jaar en zit in klas 8 op het högstadiet. Klas 9 is de laatste klas van het högstadiet, daarna kies je een programma en begin je op het gymnasiet. (Daarmee ben ik net klaar!)
Om 18 uur moesten we in de kerk zijn. Daar werd de afsluiting ingeluid met gezang.



De rector deed eerst een woordje en wenste iedereen een fijne zomer toe. Daarna gingen leerlingen uit verschillende klassen een optreden geven. Er werd gitaar gespeeld en veel gezongen.
Hier in Zweden is het heel normaal dat iemand voor de microfoon staat te zingen. Ze zijn ook allemaal muzikaal.
Er waren een paar meisjes uit klas 9 die gingen zingen en sommige speelden er ook gitaar bij. Ook waren er meisjes van klas 7 en 8 die gezamenlijk zongen.



Na alle optredens vertelde de priester nog een verhaal en daarna vertelde de rector hoe de reis die klas 9 had gemaakt was gegaan en waar ze allemaal waren geweest. De leerlingen van klas 9 kregen hun cijferlijst en de 3 beste kregen ook nog een prijs. De kerkdienst werd afgesloten met het liedje "Idas Sommarvisa", het liedje van Ida uit de serie Emil van Astrid Lindgren. Ida is het zusje van Emil.



Daarna was het tijd voor fika! (Koffie met gebak) We gingen allemaal terug naar de school waar er koffie, thee, limonade en een gebakje was.


Mmm kijk eens hoe lekker! Dit is een plakje rolcake met slagroom en aardbeitjes :)
Mijn broertje kreeg zijn cijferlijst en kwam daarna ook een gebakje eten.
Nu is het officieel zomervakantie, niet alleen voor mij die net geslaagd is maar ook voor alle andere kinderen.

Morgen gaan we voor een paar daagjes naar Londen, daar heb ik echt onwijs veel zin in! Ik ga proberen om lekker veel foto's te maken zodat ik hier ook een berichtje over mijn vakantie in Londen kan gaan schrijven!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten