zaterdag 7 juni 2014

Uitstapje: Ryds Minigolf

Hej hej!

Vandaag weer eens een uitstapje, maar dit keer een speciale!
Het begon allemaal in de zomer van 2013. Ik had de keus om vakantie werk te doen hier in het bejaardenhuis of een cursus te volgen zodat ik als jongere een eigen bedrijfje kon starten.
Een eigen bedrijfje starten leek met wel leuk om te doen, dus daar had ik natuurlijk voor gekozen. Dit werd allemaal gesponsord door de gemeente. De eerste 3 weken van de zomervakantie had ik theorie en leerde ik hoe ik een bedrijf kon opstarten en hoe je die daarna kon runnen. Na die 3 weken mocht je het bedrijfsplan in uitvoering brengen en de rest van de vakantie je eigen bedrijfje runnen! Ik had gekozen om de minigolfbanen die hier in Ryd liggen op te knappen en daarna te gaan runnen de rest van de vakantie. Sinds dat ik hier al woon werd er niks aan gedaan, en daar had ik genoeg van!

We begonnen met het opknappen van de zijkanten, aangezien die helemaal verrot waren.




Zoals je op de foto's kan zien zagen de banen er niet uit, de gemeente wilde ze ook al gaan slopen. Gelukkig was ik er nog net op tijd bij en mocht ik aan dit project werken.



Dit ziet er al een stuk beter uit!
We verfden de zijkanten groen, de randen aan de bovenkant geel en de obstakels rood.







En toen we klaar waren met opknappen konden we de minigolf openen! Er stond gelukkig al een kiosk waar we alle spullen in konden bewaren. We verkochten ook koffie, thee, sap, frisdrank en zelfgebakken muffins.
Het was erg leuk om te doen! Er kwamen allemaal verschillende mensen, omdat het hier een toeristisch gebied is. Zo kwamen er onder andere Denen, Duitsers, Noren, Nederlanders en natuurlijk Zweden.





Aan het eind van de zomervakantie moesten alle deelnemers van de cursus weer bij elkaar komen. 3 van de deelnemers kregen een geldprijs omdat hun bedrijfjes zo goed liepen. Ik was daar eentje van! Ik kreeg de prijs omdat de minigolf het dorp Ryd levendiger maakt en dat vond de gemeente natuurlijk wel erg leuk!
Met alle deelnemers op de foto

Met de burgemeester en de andere twee die een geldprijs hadden gewonnen op de foto

Deze zomer gaan we weer bij Ryds Minigolf zitten!
Dus als jullie deze zomer in de buurt van Ryd, Tingsryds kommun in Småland zijn, kom dan gezellig een balletje slaan! :)
Hoe vinden jullie dat? Een Hollandse meid van 19 die in Zweden een eigen bedrijfje opstart! ;)
Xx Carmen

2 opmerkingen: