zondag 23 maart 2014

Taart!

Hej hej!

Gisteren hebben mijn broertje, vader en ik onze verjaardag gevierd. Het was ontzettend gezellig met alle Nederlandse vrienden en de Zweedse buurtjes.

Ik had een roze prinsessentaart gemaakt. Dit is een taart gemaakt van 3 taartbodems met vanilleslagroom en jam ertussen. Heel erg lekker!



Ook had ik een Zweedse chocoladetaart gemaakt. Het is een taart die in het midden nog een beetje zacht en deegerig is. Ook deze was erg lekker geworden!


Een echte Nederlandse appeltaart, dat kennen ze hier in Zweden niet. Deze had ik ook gemaakt en de Zweden vonden het heel erg lekker!


Als laatste hadden we ook nog een platte notentaart gemaakt. Dit was de eerste keer dat we het maakten, maar het is zeker aan te raden! (Als je van noten houdt natuurlijk)
Het recept is hier te vinden. Heel handig, want er staat namelijk ook een filmpje op de site waar alles precies uitgelegd wordt!


Zoals jullie kunnen zien hadden we veel taarten. Weet je waarom? In Zweden is het gebruikelijk dat je de taarten op tafel zet en de mensen zelf een stuk (of meer) mogen pakken. Ze mogen zoveel pakken als ze willen. In Nederland was het vaak zo dat degene die de verjaardag vierde aan de gasten vroeg of ze een stukje taart wilden hebben en zelf met een stukje aankwam. Hier is dat dus ietsje anders.




Zoals je ziet houd ik er van bakken. En daarover gesproken, ik heb allemaal leuke bakspulletjes gekregen!
- Een standaard waar je cupcakes in kan doen
- Een boekje met koekjesrecepten en zo'n stempeltje
- Cupcakevormpjes
- Sjablonen waar je met poedersuiker overheen kan
- Een poedersuikerzeef
- Een boek vol met cupcakerecepten
- Een boek vol met koekjes-, cake- en taartrecepten
Iedereen nog heel erg bedankt voor de leuke cadeautjes! Ik kan wel een eigen bakkerijtje gaan beginnen, haha!

Dat was het weer voor deze week, iedereen nog een fijne zondag toegewenst!
Xx Carmen

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je verjaardag Carmen! Jij blogt over Nederlandse appeltaart en ik heb een hele tijd geleden geblogd over Zweedse kanelbullar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben volgende week pas jarig, maar heel erg bedankt! :) Haha wat grappig! Ik ga die blogpost eens even opzoeken ;)

      Verwijderen