zondag 30 maart 2014

Woopies, sushi & zon!

Hej hej!

Het is hier zo ontzettend lekker weer! Voor het eerst dit jaar heb ik lekker in de tuin gezeten in een t-shirt.
Van de week sneeuwde het nog (ja, echt waar) en nu is het ineens warm met een zonnetje. Ik snap echt niks van het Zweedse weer...

Toen ik vrijdagmiddag uit school kwam had ik zin om te bakken en ik heb toen woopies gemaakt. Woopies is de Engelse benaming voor twee cakejes die als een sandwich op elkaar gelegd worden met een vulling ertussen.
Het recept is hier te vinden. Het enige wat je nodig hebt is een pak Honig Woopies aardbei, melk, een ei, boter en warm water. Super simpel dus, maar ook erg lekker!







Aangezien ik morgen jarig ben mag ik kiezen wat we gaan eten. Omdat we maandag nooit tijd hebben om uitgebreid te koken, hebben we dat vandaag gedaan.
Ik wou al heel lang een keer sushi maken, want dat heb ik nog nooit gedaan, dus ik dacht dat vandaag wel een mooie dag was om dat eens te gaan doen!






Ik dacht eigenlijk dat het heel erg moeilijk zou zijn, maar het viel gelukkig mee. Het was echt ontzettend lekker, ga ik zeker weten nog een keertje maken!

En toen was het weekend alweer voorbij, dat gaat altijd zo snel...
Iedereen een fijne week toegewenst!
Xx Carmen

8 opmerkingen:

  1. Wat ben ik jaloers op jou! Dat je al 5 jaar in Zweden woont! Ik ben er vorig jaar op uitwisseling geweest en ben echt verliefd geworden. Deze zomer ga ik een weekje terug om studenten te vieren (parteh parteh), maar ik kan echt niet wachten tot ik er echt ooit kan wonen. Maar moet eerst m'n studie afmaken, want die kun je niet in Zweden doen, helaas. Ik volg je! Zodat ik weer even terug kan zwijmelen naar mijn fantastische tijd daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha wat grappig zeg! Waar verbleef je en welke studie deed je hier? Wat leuk dat je studenten gaat vieren, zelf ga ik dat ook doen haha ;)
      Welke studie volg je in Nederland?

      Verwijderen
  2. Ik heb meteen trek in sushi, jeetje! Heerlijk zeg (: En vandaag jarig, gefeliciteerd natuurlijk! Hopelijk heb je een fijne dag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog nooit sushi gegeten, ik ben zo benieuwd of ik het lekker vind.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon een keer proberen, dan kom je er vanzelf achter of je het lekker vind of niet! Zo ben ik er ook achter gekomen :)

      Verwijderen
  4. Oeh, ik wil zelf ook een keer woopies maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker doen! Met zo'n pak is het super makkelijk, maar je kan natuurlijk ook alles zelf maken! :)

      Verwijderen