woensdag 30 juli 2014

Uitstapje: Kalmar

Hej hej!

Van het weekend zijn we naar de stad Kalmar geweest, deze stad ligt aan de Oostzee en ligt ongeveer 1,5 uur rijden bij ons vandaan.
karta

We gingen erheen om te kijken hoe de stad eruit ziet en waar de universiteit ligt. Ik heb mij namelijk ingeschreven voor de opticien opleiding aan de Linnéuniversiteit in Kalmar, en als ik daar in september wil beginnen wou ik wel even weten hoe het er daar allemaal uit ziet!
Kalmar ligt aan de Oostzee en is verbonden met het eiland Öland met de Ölandbrug.



In de stad zelf ligt de Dom, een mooi, groot gebouw op het grote plein. De Dom werd in 1660 gebouwd.

Kalmar heeft allemaal leuke straatjes met oude huisjes en stenen straten.


We hebben koffie met gebak genomen op een heel leuk terrasje in een soort van binnenpleintje!
Het was echt super lekker weer!
Kijk eens wat een schattige tafel met stoeltjes!
Het lijkt wel alsof ik in een warm land was! Check die palmbomen :)
Kalmar heeft ook een heel mooi slot. Van oorsprong was het een kasteel gebouwd in de 11e eeuw. Het slot wat er nu staat is in de 16e eeuw gebouwd. Zelf ben ik er nog nooit in geweest, maar dat zou ik nog wel een keertje willen!

Het was een ontzettend leuke dag, een beetje toerist uithangen in eigen land ;) Kalmar is een hele leuke en mooie stad waar je zeker wel een keer geweest moet zijn als je in de buurt op vakantie bent!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen over Kalmar en om te zien hoe Kalmar eruit ziet!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten