woensdag 17 juni 2015

Leuke Boeken

Hej hej!

Ik ben echt een enorme boekenwurm. Voordat ik ga slapen lees ik altijd en vaak lees ik ook als ik even tijd heb en niks anders te doen heb. Zeker wanneer het lekker weer buiten is neem ik mijn boek mee en ga ik lekker in het zonnetje buiten lezen.
Vandaag vertel ik welke boeken ik erg leuk vond om te lezen en waarom!


De Test trilogie
Deze trilogie bestaat uit de boeken De Test, De Studie en Het examen. Deze boeken gaan over Malencia Vale, een 17-jarige meid die is uitverkoren om mee te doen aan De Test. De Test is een jaarlijks terugkerend evenement waarvoor alleen de allerbeste studenten uit de koloniën van Het Verenigd Gemenebest geselecteerd worden. De leerlingen die slagen voor deze test kunnen de nieuwe leiders van het land worden. Het is echter niet een normale test, van iedereen wordt zowel fysiek als geestelijk het uiterste gevraagd. Er vallen zelfs doden, van de 200 kandidaten zijn er aan het eind nog maar 20 over.
Echt een super leuke trilogie als je van spanning, actie en een klein beetje romantiek houdt!


De Selectie trilogie
Deze trilogie bestaat uit de boeken De Selectie, De Elite en De One. Deze boeken gaan over America Singer, een meisje dat in één van de laagste kasten zit in het land Ilea. Elk meisje tussen de 15 en 25 jaar mag zich inschrijven voor de loterij voor de Selectie. Er worden 35 meisjes uitgekozen, waaronder America. Al deze meisjes strijden om het hart van de kroonprins Maxon, ondertussen leven ze in het paleis en leren ze hoe ze een prinses moeten zijn. America moet haar geheime liefde Aspen achterlaten en vertrekt naar het paleis. Ze ontmoet prins Maxon en deze twee krijgen een speciale band. Elke keer vallen er meisjes af zodat Maxon op het eind zijn droommeisje krijgt.
Normaal houd ik helemaal niet van prinsessen en veel romantiek, maar op de een of andere manier vond ik deze trilogie toch erg leuk om te lezen en waren de boeken zo uit. 


Eindeloos Verliefd trilogie
Deze trilogie bestaat uit de boeken Robijnrood, Saffierblauw en Smaragdgroen. Deze boeken gaan over de 16-jarige Gwendolyn die het tijdreisgen blijkt te hebben. Iedereen uit haar familie dacht dat haar nichtje dit tijdreisgen had, waardoor haar nichtje al jaren lang is voorbereid. Gwendolyn heeft echter niks geleerd en moet van vooraf aan alles leren. Ondertussen moet ze tijdreizen zodat ze niet plotseling in het verleden kan belanden. Ook ziet ze geesten, demonen en moet ze tijdens haar tijdreizen naar een bal. Gideon, haar knappe tijdreisgenoot reist door de tijd met haar en ze gaan steeds meer voor elkaar voelen.
Het is een echt meisjesboek met romantiek en fantasy. Ik ben op dit moment bezig in het 2e boek. Deze boeken lezen lekker weg en het blijft spannend, Gwendolyn is namelijk de laatste tijdreiziger en met haar bloed zal het geheim onthuld worden. Wat dit geheim is, is echter nog niet blootgegeven.


The Fault in Our Stars
Ik denk dat ik dit boek niet hoef te omschrijven, want het is tegenwoordig een van de best verkochte boeken en er is een film van gemaakt. Dit boek moet iedereen gewoon gelezen hebben, het liefst de Engelse versie. Ik vond dit boek echt ontzettend mooi. Mooi en grappig geschreven terwijl het een moeilijk onderwerp is.


The Hungergames trilogie
Ook deze boeken zullen geen omschrijving nodig hebben. Dit zijn denk de 3 boeken die ik het snelst heb uitgelezen, ik vind het verhaal gewoon zo spannend en goed geschreven dat ik maar bleef doorlezen. Ook de films vind ik erg goed, maar ik blijf erbij dat boeken toch dieper op het verhaal in gaan en dat daar vaker wat meer gebeurd dan in films. Hele goeie boeken, je zit meteen in het verhaal en wil meteen alle 3 de boeken in 1 keer uitlezen.

Dit waren mijn favoriete boeken van dit moment. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en vertel gerust wat jullie favoriete boeken zijn!
Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten