maandag 22 februari 2016

Recept: Havermoutkoekjes met banaan en pindakaas


Hej hej!

Vandaag heb ik weer een receptje voor jullie.
Aangezien mijn tante bezig is met een koolhydraatarm dieet, ging ik op zoek naar koekjes waar geen meel in zat. Op Pinterest zag ik verschillende makkelijke receptjes.
Uiteindelijk heb ik gekozen om havermoutkoekjes met banaan en pindakaas te maken. Voor wat extra smaak voegde ik noten en rozijnen toe.

Wat heb je nodig?

- 2 (rijpe) bananen
- 130 - 150 gram havermoutvlokken
- 5 eetlepels pindakaas
- walnoten (optioneel)
- rozijnen (optioneel)


Wat moet je doen?
1. Leg bakpapier op de bakplaat.
2. Verwarm de oven voor op 180 graden.
3. Prak de twee bananen tot een moes.
4. Roer hier de havermoutvlokken doorheen.
5. Voeg de pindakaas toe en roer goed door, eventueel met de handen kneden.
6. Voeg lekkere dingen toe, ik koos voor walnoten en rozijnen. Je kan bijvoorbeeld ook pecannoten, chocolate chips of gedroogd fruit toevoegen, wat je zelf lekker vindt!
7. Meng alles goed door elkaar.
8. Schep met een eetlepel bolletjes op de bakplaat. Bij mij kwamen er 18 koekjes uit.
9. Bak de koekjes voor 15 - 20 minuten in de oven.
10. Laat de koekjes afkoelen. Eet smakelijk!





Eerlijk gezegd had ik echt zoiets van: Ik maak het gewoon en we zien wel of het lekker is. Maar het viel mij echt 100% mee, de koekjes zijn lekker! Je proeft echt heel goed de banaan terug, deze maakt het koekje lekker zoet. De pindakaas proef je ook goed terug, dus daar moet je wel van houden. De rozijnen en walnoten geven het net wat meer smaak en bite, erg lekker!

Ja, zeker het proberen waard! Super simpel te maken en weinig ingrediënten nodig. Deze koekjes lijken mij zelf ook erg lekker met chocoladestukjes erdoor, en dan ook met verschillende noten.

Hejdå!
Xx Carmen

4 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me heerlijk! Pinterest is ideaal voor wanneer je een lekker recept zoekt :) X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ja, Pinterest is zeker een hele goede inspiratiebron :)

      Verwijderen
  2. Ga je dat ook voor ons bakken als je naar Zweden komt?

    BeantwoordenVerwijderen