maandag 24 oktober 2016

Uiteten: Bief & Burgers

Hej hej!

Sinds kort is er een nieuw restaurant in de buurt van Hoofddorp (in de Cruquius), namelijk Bief & Burgers. De naam zegt het eigenlijk al, er wordt hier vooral hamburgers en vlees geserveerd. Aangezien ik erg benieuwd was naar dit nieuwe restaurant, ben ik er laatst samen met wat vriendinnen heen geweest.
We reserveerden een week van te voren, dat was maar goed ook! Toen wij aankwamen zat het al bijna helemaal vol, er werden op een gegeven moment zelfs mensen weggestuurd omdat er geen plek meer was. Qua inrichting lijkt het pand een beetje op een grote kas, maar het is ontzettend leuk aangekleed. Veel meubels zijn van hout en aan de achterkant van het pand zitten allemaal grote ramen. In het midden van het restaurant staat een grote open haard, gezellig!

Vooraf namen we een broodplankje dat geserveerd werd met gezouten boter en rucola-aioli. Zelf had ik nog nooit rucola-aioli op en was ik hier erg benieuwd naar. Het viel heel erg in de smaak, erg lekker! Ook het broodje vond ik erg lekker, het was een plukbrood bestaande uit allemaal kleine bolletjes.

Na de lekkere broodjes was het tijd om een hoofdgerecht uit te kiezen. Best wel lastig, aangezien er allemaal lekkere dingen op de kaart staan. Denk aan verschillende hamburgers, maar ook salades en stukken vlees. Uiteindelijk koos ik voor de Thai Style Chicken Burger, een kipburger met rode curry, sla, avocado, lente-ui, atjar en sambalmayo. Erg lekker! Wel vond ik het vlees een beetje apart en heel slapjes, de burger viel helemaal uit elkaar. Mijn vriendinnen namen de Bacon&Cheese burger, deze viel ook in de smaak. Als bijgerecht namen we twee porties patat en één portie salade. Jammer genoeg moet je de bijgerechten wel apart betalen, één bijgerecht kost €3,-.

Na de burger, salade en frietjes zaten we helemaal vol, geen plekje voor een dessert dus. Bij Bief & Burgers worden de desserts wel erg leuk gepresenteerd, de medewerkers gaan namelijk rond met een grote plank waarop allemaal toetjes staan. Op deze manier kan je een toetje meteen uitkiezen. Helaas zijn de toetjes wel €8,- per stuk, wat ik echt wel aan de dure kant vind. Voor dat geld kan je bijna nog een hele hamburger bestellen (prijzen van de hamburgers gaan namelijk van €8,- tot €13,-).
Wij kozen voor een lekker kopje thee met een chocolaatje. We kregen een grote bus op tafel waar allemaal lekkere zakjes thee in zaten.

Al met al was het wel een geslaagde avond! De hamburgers waren best wel lekker en het is een gezellig restaurant om te zitten. Ook vallen de prijzen wel mee. Ik weet niet of ik er nog een keertje zou gaan eten, maar het is zeker leuk om er een keer een kijkje te nemen!

Bief & Burgers
Oude Kruisweg 36
2141 EG Cruquius

Klik hier om naar de website te gaan en hier om naar de menukaart te gaan.

Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten