zaterdag 1 oktober 2016

Beginnen met hardlopen | update

Hej hej!

Een paar maanden geleden konden jullie mijn eerste berichtje over hardlopen lezen. Hierin vertelde ik dat ik na twee mislukte pogingen vorig jaar, dit jaar echt mijn best ga doen en proberen het vol te houden. Klik hier om dat bericht terug te lezen.
Vandaag een update over het hardlopen. Hoe gaat het nu? Vind ik het nog steeds leuk? Welke apps gebruik ik nu etc.

Zoals ik in het vorige bericht al schreef, ben ik bezig met een schema om 3 km vol te houden. In het begin moest ik meer lopen dan hardlopen, maar dit wordt steeds verder opgebouwd. Het wordt steeds zwaarder en zwaarder, maar toch houd je het wel vol omdat je het geleidelijk opbouwt en niet in één keer 3 km achter elkaar gaat rennen. Telkens weer wacht je met smacht totdat je eindelijk eventjes mag rusten, om daarna weer keihard aan de bak te gaan.


Op dit moment kan ik ein-de-lijk 3 km (eigenlijk is het 3,8 km) achter elkaar hardlopen! Ik ben zo blij en zo trots op mezelf dat ik dit gewoon heb geflikt! Na een aantal maanden is het mij dan toch eindelijk gelukt. Zo zie je maar weer, heb je doorzettingsvermogen dan kom je al een heel eind. Ik, met mijn niet-sportieve achtergrond, heb het ook gewoon gedaan. Om te vieren dat ik eindelijk een heel rondje kan lopen zonder te stoppen, heb ik samen met een goede vriendin een lekkere Pumpkin Spice Latte bij de Starbucks gedronken en een Cookies & Cream cake erbij gegeten. Super lekker!

Het schema zette ik steeds in de app Seconds, waarbij ik ook aangaf dat ik piepjes wilde horen als een interval voorbij was. Als afspeellijst koos ik mijn eigen hardlooplijst, waarin ik allemaal up-tempo nummers heb gezet. Op deze manier kan je je eigen liedjes luisteren en een eigen schema in de app zetten, erg handig dus. Nu gebruik ik de app Seconds niet meer, omdat ik geen intervallen meer nodig heb. Nu gebruik ik gewoon de muziekapp op mijn telefoon en speel ik daar de afspeellijst Hardlopen af.



Het enige wat ik nog wil zeggen is: If I can do it, you all can! Dus gewoon proberen, het maakt niet uit of het in het begin niet gaat zoals je wilt. Doorzetten en er weer tegenaan gaan, totdat je bereikt hebt wat je wil bereiken! Mij is het uiteindelijk ook gelukt. Je hoeft ook niet elke dag te gaan hardlopen, een paar keer per week is genoeg. Zelf ga ik zo om de 2 tot 3 dagen en dat bevalt mij heel goed.
Ik wens iedereen heel veel succes!

Hejdå!
Xx Carmen

Bron 1, Bron 2, Bron 3, Bron 4

2 opmerkingen: