zaterdag 26 april 2014

Uitstapje: Kunstronde in Skåne

Hej hej!

Op eerste paasdag ben naar de kunstronde in Skåne geweest. Skåne is de provincie die het meest zuidelijk ligt. 
De kunstronde was het hele weekend en dan laten kunstenaars hun werk zien. Er waren onder andere schilderijen, schalen en bakjes van keramiek en verschillende dingen van glas.


Ik ging samen met mijn broertje, moeder en een collega van mijn moeder naar de kunstronde. De zoon van de collega had ook een tentoonstelling samen met zijn vriendin. Zij hadden hele aparte kunstwerken, ze hadden namelijk de kunstwerken op de computer gemaakt en daarna tussen plexiglas laten drukken. Gelukkig mocht ik een paar foto's maken voor mijn blog, hieronder zie je een paar van de mooie kunstwerken!



Ik heb ook een hun visitekaartje gekregen en daar staan onder andere hun site's op.
Deze site is van Ola Waljefors, hier zie je onder andere zijn kunstwerken en ook houd hij een blog bij.
Deze site is van Linda Waljefors Ekenskog, hier zie je haar kunstwerken en haar blog.
Deze site is van hun allebei en hier kan je ook verschillende kunstwerken zien.


Na deze mooie kunstwerken te bekeken hebben gingen we weer verder rijden. We kwamen langs dit mooie slot in Trolle Ljungby. 

We reden verder naar Kivik. Dit plaatsje ligt aan de kust van de Oostzee en hier hebben ze een sapfabriek. Ook staat dit plaatsje bekend om de appelteelt. In de fabriek wordt onder andere sap, cider, limonade en marmelade gemaakt, het meeste van appels. We konden jammer genoeg niet de fabriek in, maar ik heb wel even een foto van de buitenkant gemaakt.

We reden op smalle weggetjes door verschillende soorten landschappen. In het begin was het erg plat met veel weilanden, daarna kwamen er allemaal kleine bergjes. Op de terugweg namen we een lekker ijsje aan de kant van de weg bij Rinkaby Kiosk. We bestelden allemaal 2 bolletjes, maar we kregen er wel 6! Echt waar, ik snap niet hoe die mensen daar 2 bolletjes in zien... Het was dus een enorm ijsje, maar wel heel erg lekker! :)



Dit gebied heet "Österlen" en is heel bekend onder de zweden, vakantie wordt hier vaak gevierd en de stranden zijn prachtig. Het landschap is heel erg mooi en er zijn allemaal leuke, kleine plaatjes. Echt een aanrader!

Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten