zaterdag 23 mei 2015

Recept: Havermoutkoekjes

Hej hej!

Laatst was ik mee met boodschappen doen en zag ik dat Koopmans weer een nieuwe bakmix heeft, namelijk die van de havermoutkoekjes. Ik nam het pak mee en heb de koekjes meteen gebakken.

Het is echt super simpel om te maken. In Zweden hebben ze niet veel van die bakmixen en daarom maakte ik koekjes, muffins en taarten altijd helemaal zelf. Toen ik hier in Nederland kwam vond ik die bakmixen in het begin maar niks. "Dat is toch niet echt bakken, dat is gewoon water bij een mix gooien en klaar is het!" Uiteindelijk ging ik toch maar dingen bakken met die mixen, en het resultaat was eigenlijk best lekker. Helemaal niet verkeerd, ook al vind ik de eigen gebakken koekjes en muffins nog wel het lekkerst hoor ;)

Maarja, terug naar de havermoutkoekjes. Je begint met het kloppen van de boter. Hierna gooi de de mix erbij en een beetje melk en mix je alles nog eens rustig door. Als variatie kan je er rozijnen doorheen doen, dit heb ik gedaan want ik houd erg van rozijnen en dacht dat de koek anders wel een beetje saai zou zijn. Dan kneed je alles tot een samenhangend deeg, draai je bolletjes die je plat drukt en op de ovenplaat legt. Een kwartiertje in de oven en klaar zijn je havermoutkoekjes! Het kan haast niet simpeler ;)



En dit was het resultaat, zien ze er niet super lekker uit? Ze zijn ook echt heel erg lekker, dus als je een keer zin hebt om lekkere koekjes te bakken maar niet heel veel tijd en ingrediënten kwijt wilt zijn is dit echt de oplossing. Binnen een half uurtje heb je lekkere koekjes voor bij de koffie of thee!

Dit was het voor deze keer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en laat gerust jullie favoriete koekjes of favoriete bakmix achter in een comment!

Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten