zondag 26 juli 2015

Frankrijk Diary week 2

Hej hej!

Vandaag een diary met de foto's genomen de tweede week dat ik in Frankrijk was!

Zaterdag was het tijd om alles in te pakken en te vertrekken naar het volgende huisje. Het tweede huisje ligt vlakbij de Spaanse grens en vlak bij de kust.
Onderweg stopte we bij de 9 sluizen van de rivier Canal du Midi, de rivier die wel 250 km lang is. Het was leuk om te zien, je kon zo al de boten volgen toen ze van de ene sluis naar de andere sluis vaarden.

Rond het avondeten kwamen we aan bij het tweede huisje. Dit huisje ligt in de bergen en vanaf de balkons heb je een prachtig uitzicht op de zee en de bergen.

Zondag waren we allemaal nog moe van de reis van de dag ervoor, en hebben we de hele dag lekker in en bij het zwembad gelegen. Na het avondeten zijn we naar de kust gereden, een tochtje van ongeveer 30 minuten. Hier hebben we lekker naar buiten gekeken en een beetje gelopen in het stadje Port-Vendres.

Maandag zijn we een hele dag weg geweest. Met de auto hebben we een ritje gemaakt door de Pyreneeën. We kwamen door de dorpjes Le Boulou, Céret, Amélie-les-Bains-Palada, Arles-Sur-Tech, Prats-de-Molla-la-Preste. Ook in deze dorpjes waren weer verschillende kloosters, en in eentje zijn we ook in geweest.

In het plaatsje Prats-de-Molla-la-Preste zijn we gaan lunchen en hebben we een beetje gewandeld door de winkelstraat. Het dorp heeft een fort en verschillende vestigingsmuren, en ook liep er een rivier.

Woensdag was het tijd om naar Spanje te gaan, naar Barcelona! We gingen lekker vroeg opstaan, zodat we een lange dag in Barcelona konden hebben. Het was ongeveer twee uur rijden over de tolweg, best te doen dus!
Onze auto stond vlakbij de Arc de Triomf.

In Barcelona zelf namen we een ticket voor de sight seeing bus, zodat we overal in de stad konden komen. Het eerste punt waar we heen gingen was de Sagdrada Familia, die is ontworpen door Gaudi.

Ook zijn we in het Park Güell geweest, waar verschillende werken van Gaudi te zien zijn. Het was er echt super druk, en ook moest je nu entree betalen terwijl dat vroeger nooit hoefde.

Nadat we het park bezocht hadden gingen we weer het busje in en verder met de reis door Barcelona. We kwamen onder andere langs Camp Nou van FC Barcelona.

Na het bustourtje hebben we op La Rambla gelopen, de bekende lange straat die door het centrum van Barcelona loopt. Ook hebben we heerlijk gedineerd en zijn we daarna teruggereden naar het huisje. Het was een ontzettend leuke maar ook vermoeiende dag!

Donderdag was onze laatste dag in Frankrijk, vrijdag moesten we namelijk al vroeg op het vliegveld zijn. We besloten om een tochtje langs de kust te maken met de auto, en daarna wat te lunchen in Spanje. Ons tochtje begon bij het plaatsje Banyuls-sur-Mer. Hier zag het er erg gezellig uit en ook was er een lokale markt waar we lekker hebben rondgekeken.

Er waren verschillende uitkijkpunten langs de kustweg waar we zijn gestopt om foto's te maken van het mooie uitzicht op de zee en de stadjes.

Aangekomen in Spanje in het plaatsje Portbou hebben we lekker gelucht bij een typisch Spaans tentje. We namen lekker tapas met Sangria!

Dat waren mijn twee weken vakantie in Frankrijk! Ik heb het echt ontzettend naar mijn zin gehad en zoveel gezien en gedaan. Ook was het super lekker weer, dat was ook erg fijn.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en te zien!