woensdag 23 december 2015

The Christmas Tag

Hej hej!

Vandaag weer eens een tag! Het is alweer bijna kerstmis. Toen ik deze tag laatst tegen kwam op het internet, wist ik meteen dat ik deze heel graag wilde invullen. Here we go!

Wat vind je zo leuk aan kerst?
Gezelligheid en lekker eten!

Vier je liever kerst met vrienden, familie of allebei?
Wij vieren altijd kerst met de familie. Mijn ouders en broertje komen bijna altijd tijdens de kerst naar Nederland toe, zodat ze met ons kerst kunnen vieren. Ik vind de kerst ook wel echt een feest dat je met je familie viert.

Hoe ziet je kerstboom eruit?
Op mijn kamer heb ik een wit metalen kerstboompje staan met zilveren ballen. Dit kerstboompje kreeg ik vorig jaar bij het kerstspel wat we speelden. Daarna heb ik zelf een doos met kerstballen gekocht, en ik vind het eigenlijk hartstikke leuk geworden!
Beneden in de woonkamer hebben we een kunstboom staan met ballen en slingers in alle kleuren en gekleurde lichtjes.

Heb je je huis verder nog versierd?
Ja, natuurlijk! Beneden staan verschillende kerst waxinelichthouders en het kerststalletje. Buiten hangen drie kerstmannetjes aan een lichtgevende slinger. In mijn kamer staan een paar kerstknuffels en de kerstsok hangt aan de deur. Ook heb ik gekleurde lichtjes langs mijn bureau en boven de deur.

Heb je leuke verhalen over kerst van vroeger?
Vroeger vierde we kerst niet zoals we dat nu vieren. Toen was Sinterklaas het feest met alle cadeautjes, en kerst was gezellig eten met familie. Ik kan me herinneren dat we elke kerst één van de dagen gourmetten, helemaal niet erg want ik houd ervan! Vroeger hadden we altijd een kerststal van Playmobil, mijn broertje en ik vonden het dan helemaal geweldig om die in elkaar te zetten en de drie koningen elke dag een stapje dichterbij het stalletje te zetten.

Geef of krijg je cadeautjes met kerst en zo ja, hoe en wat?
Sinds een paar jaar spelen we een dobbelspel. Iedereen moet minstens drie cadeautjes kopen voor een maximaal bedrag van €15,-. Ook moet je één cadeautje uit je eigen kast inpakken. Tijdens het spel probeer je steeds zo veel mogelijk leuke cadeautjes te pakken. Na een uurtje of twee gaat de wekker, en dan is het spel afgelopen (de tijd is onbekend bij iedereen, zodat niemand weet wanneer de wekker gaat). Wanneer het spel afgelopen is, mag jij de cadeautjes hebben die onder jouw stoel liggen. Vaak gaan we wel nog ruilen met ze allen, zodat iedereen wel iets leuks hebt.

Wat is je kerst look?
Kleding: Zwart jurkje met een zwart jasje, zwarte panty en zwarte hakken.
Make-up: Glitter oogschaduw, mascara, eyeliner en een mooie lippenstift (rood of nude).
Haar: Dit vind ik altijd het lastigst. Ik probeer vaak mijn haar mooi op te steken of krullen in mijn haar te maken, maar vaak mislukt dat ;)

Welke kerstfilm vind je het leukst?
Dan ga ik toch lekker voor Home Alone 1 en 2!

Ga je liever op vakantie of blijf je liever thuis met kerst?
Ik blijf liever thuis om gezellig kerst te vieren met familie. Maar zouden mijn ouders en broertje niet hierheen komen, dan zal ik wel naar Zweden gaan om kerst daar te vieren.

Wat is je favoriete kerstliedje?
All I want for Christmas is you! Maar ook de nummers van Michael Bublés Christmas album vind ik erg mooi.

Wat eet je het liefst met kerst?
Gourmet! Maar wel één van de dagen. De andere dag een lekker 3 of 4 gangen diner met een voorgerecht zoals carpaccio of kipcocktail. Dan een lekkere soep, zoals pompoenensoep of groentesoep. Als hoofdgerecht een lekker stuk vlees met sausjes, haricot verts in bacon, aardappelgratin en salade. Tot slot een lekkere zelfgemaakte chocolademousse, ijs of iets anders lekker zoets.

Dit was de Christmas Tag. Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen en alvast een mooi, gezond en gelukkig nieuwjaar toe!

Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten