dinsdag 29 december 2015

Chai Latte - Drink Me Chai

Hej hej!

Laatst was ik aan het werk (vakkenvullen bij Appie) en liep ik telkens langs een kraampje wat bij ons in de winkel stond. Toen ik klaar was, ging ik even langs om te kijken wat er nou precies stond. Het was Chai Latte! Ik wilde natuurlijk meteen even proeven, en ja hoor ik vond het lekker. Na een gesprekje met de mevrouw die bij dit kraampje stond, heb ik het product meegenomen naar huis.



En dit is het dan. De Drink Me Chai - Chai Latte. Een busje met poeder om een Chai Latte mee te maken. Het poeder ruikt echt ontzettend lekker, naar een soort kruidige speculaas.


De bereidingswijze is heel simpel. Op het busje zelf staat het volgende: Doe 4 theelepels van het poeder in een mok en giet er heet water bij. Roer totdat alles is opgelost. Gebruik voor een wat meer crème achtige structuur een halve kop warme melk en een halve kop heet water.
De mevrouw bij het kraampje vertelde mij dat je het ook alleen met warme melk kunt maken. Zet dan eerst een mok melk in de magnetron en warm deze op. Doe daarna het poeder erin en roer goed door.

Zelf heb ik de Chai Latte gemaakt zoals het op het blik stond. Ik begon met het verwarmen van een half kopje melk in de magnetron en zette de waterkoker aan. Zodra dit klaar was, ging het water bij de warme melk. Ik voegde hier 4 theelepels poeder aan toe en roerde het goed door met een kleine garde.



And finished! Zelf vond ik het erg lekker. Je proeft de kruiden goed terug, en de warme melk maakt het drankje net wat romiger. Ik vind het een beetje lijken op warme melk met anijs, maar in plaats van de anijssmaak is het meer een soort kaneel/speculaassmaak. Erg lekker!
De Chai Latte van Drink Me Chai is bij de Albert Heijn te koop voor €4,99. Ook heb ik ze gespot bij een koffie- en theezaakje, dus bij zulke winkels kan je ook even langs gaan om te kijken of ze het hebben!

Hejdå!
Xx Carmen

6 opmerkingen:

  1. Aaah klinkt erg lekker! Ik hou ontzettend van warme melk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dit is zo heerlijk! Ze hebben dit ook in zakjes van Nescafe geloof ik, maar met zo'n pot kun je vast veel langer mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met een pot kan je inderdaad lang doen! Voor 1 glas gebruik je 3-4 theelepels, dus je kan lekker veel kopjes Chai Latte maken!

      Verwijderen