maandag 7 december 2015

Uiteten: Popocatepetl in Haarlem

Hej hej!

Kennen jullie Social Deal al? Een site waar allemaal aanbiedingen staan, een soort vakantieveilingen zonder dat je hoeft te bieden. Laatst hebben we er een hele leuke deal gekocht, namelijk een 3-gangendiner bij de Mexicaan voor maar €15,- per persoon!

Zaterdag was het zover. We gingen uit eten bij Popocatepl, een Mexicaans restaurant in Haarlem. Zelf heb ik nog nooit bij een Mexicaan gegeten, dus was ik erg benieuwd hoe het zou zijn.
Toen ik de deur open deed vond ik het er meteen al heel gezellig uitzien. Allemaal felle kleuren, kaarsjes op de tafels en Mariabeeldjes op de kasten. We kregen een welkomstdrankje en een mandje nacho's.

Aangezien we met Social Deal hadden gereserveerd, mochten we maar uit een beperkt aantal gerechten kiezen. Dit was geen probleem, er was genoeg lekkers waar wij uit mochten kiezen.
Als voorgerecht mocht je kiezen uit Mexicaanse tortillasoep, chorizoworstjes of warme nacho's. Zelf koos ik voor de soep, ik had namelijk nog nooit een Mexicaanse tortillasoep gegeten en was erg benieuwd hoe dat zou smaken. Nou, het was pittig! Lekker maar wel pittig, ik kreeg het er warm van ;). Ook werd er uit het niets een Mexicaanse hoed op mijn hoofd gezet, haha.

En daarna was het tijd voor het hoofdgerecht. Je kon kiezen uit Fajitas geserveerd op een hete bakplaat met biefstuk of kip of lam of de vegetarische variant. Ook kon je een burrito kiezen gevuld met kip of rundergehakt of kaas. Tot slot kon je ook voor de taco's kiezen.
Ik koos voor de Fajitas met biefstuk, en wauw wat was dat een goede keuze! Je kreeg een houten plank met daarop een hete pan met allemaal lekkere gebakken groenten en biefstuk. Daarnaast stond een bakje waarin de tortillas zaten, de deksel fungeerde ook als bordje. Tot slot ook nog een bakje salade met zure room en guacamole. Op deze manier kon je de tortilla zelf vullen. Het was echt heerlijk!

Als laatst konden we nog kiezen uit twee toetjes. Je kon bolletjes ijs nemen, of een pecancake. Ik zat eigenlijk al vol, maar toch wilde ik heel graag de pecancake. Deze was ook onwijs lekker! De cake was warm en doordrenkt in een soort karamelsaus. Ook zat er een bolletje ijs bij en wat slagroom.

Ik heb echt zo goed gegeten, alles was zo ontzettend lekker! Echt hoor, als je van Mexicaans eten houdt moet je zeker een keertje naar Popocatepetl gaan, een echte aanrader! Klik hier om naar de menukaart te gaan, er zal zeker iets lekkers tussen staan!

Hejdå!
Xx Carmen

2 opmerkingen:

  1. Het eten ziet er geweldig uit. Misschien dat ik wel een keer uiteten ga bij dit restaurant. Simpelweg omdat het eten er lekker uitziet en nu hopen dat het net zo lekker gaat smaken!

    BeantwoordenVerwijderen