vrijdag 27 mei 2016

Allure Kristalpad

Hej hej!

Zoals jullie misschien al hebben gezien bij het artikel over de Beautygloss Party, heb ik daar een pakketje van het merk Allure Kristalpad gekocht.
Kristalpads zijn pads waarmee je met ronddraaiende bewegingen pijnloos ongewenste haartjes kan verwijderen. Ik heb deze pads nu een paar keer uitgeprobeerd en vandaag vertel ik aan jullie wat ik er van vind!


In het pakketje zit een starterspack, een navulpakket en een bodycrème. Het starterspack bestaat uit een grote en kleine handschoen met 8 Kristalpads (4 grote en 4 kleine). Het navulpakket bestaat uit 12 Kristalpads (6 grote en 6 kleine). De verkoopster zei dat je met dit pakketje wel 3 jaar kunt doen!

Je plakt een Kristalpad op de bijhorende handschoen en het ontharen kan beginnen. Begin op 1 plek, draai hier eerst 5 rondjes naar links en vervolgens 5 rondjes naar rechts. Als het goed is zou al het haar nu weg moeten zijn, is dit niet het geval kan je nog een paar rondjes maken. Ga zo door op het gehele oppervlak dat je wilt ontharen. De grote handschoen is bedoeld voor grote oppervlakken zoals je benen en je armen. De kleine handschoen is bedoeld voor de wat kleinere oppervlakken zoals je bikinilijn, je oksels en je gezicht.


Zelf heb ik de grote pads geprobeerd op mijn benen. Ik moet zeggen dat ik wel iets meer rondjes moest maken, maar het haar ging echt weg! Wel werd mijn been ontzettend wit, dit komt doordat de Kristalpad ook de dode huidcellen verwijderd. Eigenlijk is het dus ontharen en peelen in 1! Het ontharen doet helemaal geen pijn en het voelt ook niet vervelend. Na het ontharen is mijn huid echt super glad en zacht. Het is wel belangrijk dat je huid droog en vetvrij is, anders werkt deze methode niet goed. De pad wordt een beetje wit, dit kan je tussen het ontharen door even op een handdoek afkloppen. Helemaal aan het eind kan je de handschoen eventueel ook nog afspoelen onder de kraan.



Hierboven is mijn been voor en na het ontharen te zien. Op de onderste foto zijn de haartjes zo goed als weg. Wel is mijn huid wit en een beetje droog, dit heb ik afgespoeld en daarna heb ik een lekkere body lotion op mijn benen gesmeerd. Na ongeveer 5 dagen voelde ik weer wat stoppeltjes/kleine haartjes.

Het kleine handschoentje heb ik ook geprobeerd, namelijk boven mijn lip. Dit vond ik nog best lastig om te doen, omdat je er niet zo goed bij komt. Ook geeft het een raar gevoel na het ontharen. Wat ik wel jammer vond was dat ik al na een dag of drie kleine haartjes/stoppeltjes voelde. Ik heb dan toch het gevoel dat ontharen met een pincet beter werkt en dat de haartjes dan langer wegblijven. Ook is mijn huid daar echt ontzettend droog geworden en zitten er allemaal velletjes. Nee, ik vind dit niet zo fijn werken maar wie weet werkt het bij anderen weer ontzettend goed.

In de gebruiksaanwijzing staat dat hoe vaker je dit product gebruikt, hoe zachter de haartjes terugkomen. Zelf heb ik dit nog niet ondervonden omdat ik ze simpelweg nog niet heel vaak gebruikt heb. Ook las ik dat je deze pads zowel droog als onder de douche kunt gebruiken, handig!

Al met al ben ik erg enthousiast met deze nieuwe manier van ontharen! Het is dan wel wat meer werk dan ontharen met een scheermes of ontharingscrème, maar dat heb ik er wel voor over. Ook vind ik dit echt handig om bijvoorbeeld mee te nemen op vakantie, omdat het zo compact is en in een mooi mapje zit.

De starterpack kost €39,95 en het navulpakket kost €19,95. Zelf heb ik dit pakketje, samen met een body crème, gekocht voor €35,-. Als je geïnteresseerd bent kan je altijd even op de site van Allure kijken en houd ook bijvoorbeeld de Huishoudbeurs in de gaten, want ik denk dat ze daar ook wel verkrijgbaar zijn.

Hejdå!
Xx Carmen

2 opmerkingen:

  1. Deze heb ik ook nog in de kast liggen! En als ik eerlijk moet zijn, blijft ie daar voorlopig ook nog wel even liggen. Ik vond dat het zóveel tijd kostte om alle haartjes weg te krijgen. Het kan niet even hup-snel onder de douche, maar je moet er echt tijd voor maken. Het klopt idd wel dat vlak erna je huid super zacht is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je wel gelijk in! Het kost inderdaad meer tijd dan even snel met een scheermesje. Die tijd moet je er echt voor maken idd. Als ik het even snel snel wil doen pak ik denk ik ook eerder een scheermesje. Wel denk ik dat het makkelijker en sneller gaat hoe vaker je de pads gebruikt. Je huid wordt er idd echt super zacht van :)

      Verwijderen