donderdag 19 mei 2016

Uitstapje: Weekendje Limburg

Hej hej!

Afgelopen weekend had mijn neefje een voetbaltoernooi in zuid-Limburg en mochten we met ze allen mee. Het voetbalteam had meerdere stacaravans gehuurd op de camping Résidence Valkenburg in het plaatsje Schin op Geul.
Aangezien ik vrijdag en zaterdag nog moest werken, zijn mijn nichtje en ik zaterdagmiddag met de trein naar de camping gegaan. De treinreis verliep goed en we waren mooi op tijd voor de barbecue op de camping.

Zondag was het tijd om de omgeving wat te gaan verkennen. In de ochtend gingen we naar Valkenburg, een heel gezellig, toeristisch plaatsje op ongeveer 10 minuten rijden van de camping. Hier gingen we wat winkeltjes kijken, wandelen door het dorp en natuurlijk vlaai eten op een terrasje!

Er zijn echt allemaal mooie, oude gebouwen

Bijvoorbeeld ook dit mooie kerkje waar een restaurant in zit

Het pleintje, toen wij er waren was er een vlooienmarkt

En natuurlijk vlaai! Ik koos voor abrikozenvlaai

Zondagmiddag was het weer tijd voor voetbal, maar mijn nichtje en ik gingen nog een keer naar Valkenburg om met de sleeplift naar boven te gaan. Ook zijn we met de trein naar Heerlen en Kerkrade gegaan. Jammer genoeg was er niks open in Heerlen en Kerkrade omdat het eerste pinksterdag was, maar we hebben lekker naar buiten gekeken en genoten van het mooie landschap.
Sleeplift naar de Wilhelminatoren

Uitzicht

Wilhelminatoren

Oud treintje dat ook echt mensen vervoert

Maandag was het alweer tijd om naar huis te gaan, maar niet voordat we het drielandenpunt bezocht hadden! Ik was hier vroeger al wel eens geweest, maar kon me er niet zo heel veel meer van herinneren.
Hoogste punt van Nederland

Drielandenpunt

Na het drielandenpunt gingen we weer richting het noorden, met een tussenstop bij de outlet in Maas-Mechelen. Hier hebben we nog lekker gewinkeld en bij de McDonalds een ijsje gehaald.

Ondanks dat het maar twee en een halve dag was, heb ik echt het gevoel gehad dat ik op een minivakantie ben geweest! Gewoon super mooi uitzicht, veel bossen en heerlijk rustig. Mooie oude gebouwen en gezellige plaatsjes. Ja, ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad!

Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten