zondag 10 juli 2016

Uitstapje: dagje Antwerpen

Hej hej!

Afgelopen week ben ik samen met Saskia en haar zusje gezellig een dagje naar Antwerpen geweest! We gingen met de Thalys vanaf Schiphol naar Antwerpen Centraal. Laatst was er een keer een actie van de Thalys, ze bestaan namelijk al 20 jaar en daarom waren alle tickets €20,- pp. Hier hebben wij gebruik van gemaakt! Binnen een uurtje waren we al in Antwerpen, ideaal.

Aangekomen in Antwerpen gingen we eerst even lekker ergens koffie drinken. Ik zag meteen al allemaal mooie, oude gebouwen.
Antwerpen Centraal Station

Caramel Macchiato en muffin met Belgische chocolade bij the Foodmaker

Mooi gebouw en een pleintje met allemaal stoeltjes waar je even uit kan rusten

Na een paar uur gewinkeld te hebben, was het alweer tijd om ergens lekker te gaan lunchen. We kozen voor een terrasje bij het Rubenshuis. Ik koos voor de garnalenkroketjes, en wauw wat was dat lekker zeg! Ook de carpaccio was erg lekker.

Lunch: Carpaccio en garnalenkroketjes met ice tea/verse jus, naast het Rubenshuis

Na de lunch gingen we verder met shoppen en slenteren door de stad. Zo gingen we even langs de kathedraal en liepen we naar het water. Ook aten we heerlijk schepijs.

Onze-Lieve-Vrouwekathedraal


Stadhuis van Antwerpen met allemaal vlaggen

Toen was het tijd voor ijs! Lekkere grote bollen en super lekker ijs!

Kasteeltje (Het Steen) aan de Schelde

Rond 18:00 uur was het tijd om te dineren, aangezien we de trein van 19:30 uur terug naar Schiphol weer moesten hebben. We gingen bij Ellis Gourmet Burger eten, een restaurant waar je allemaal lekkere hamburgers met side dishes kan krijgen. Ook de homemade limonade en ice tea waren super lekker! Zelf koos ik voor de Red Star burger, een speciale burger die ze alleen in dat restaurant hadden voor een aantal weken. Ik kreeg een broodje met sla, een hamburger, coleslaw, red star saus en dragon mayonaise. Ik heb gesmuld, haha. We namen ook nog Belgische friet, uienringen en coleslaw als side dishes erbij. Vooral de uienringen vielen bij ons heel goed in de smaak.

Heerlijk gegeten bij Ellis Gourmet Burger!

Om 19:30 uur was het weer tijd om terug te gaan naar Nederland. Lekker even bijkomen tijdens de treinreis. Op Schiphol hebben we nog even bij de Starbucks gezeten en de nieuwe Teavana Shaken Iced Tea. Lekker verfrissend na zo'n lange dag buiten!

Ik heb echt een super leuke dag gehad! Zo'n citytrip moet ik eigenlijk veel vaker gaan maken, want het is gewoon zo gezellig en je ziet ook nog iets van de wereld.

Hejdå!
Xx Carmen

1 opmerking: