donderdag 15 september 2016

Mini Shoplog | Sri Lanka

Hej hej!

Om mijn reis door Sri Lanka goed af te sluiten, leek hij mij wel leuk om shoplog te maken met de spullen die ik tijdens onze rondreis heb gekocht. Dus, here we go!

Ginger Biscuit en Hawaian Cookies
Allereerst deze super lekkere koekjes. In de bovenste verpakking zitten gemberkoekjes. Eigenlijk houd ik helemaal niet zo van gember, maar deze koekjes zijn lekker knapperig en pittig.
De Hawiain Cookies zijn super lekkere kokoskoekjes. Echt, als je er eentje op hebt wil je het hele pakje leegeten haha.

Olifantjes en houten bootje
In Hikkaduwa kwamen we een heel leuk winkeltje met allemaal houten spulletjes tegen. De winkeleigenaar is een oudere man, hij maakt alles zelf met de hand. Hier kochten we een paar hele mooie, houten olifanten.
Op het strand kwamen we een mannetje tegen die houten bootjes verkocht. Hij kon niet praten, dus spraken we een prijs af door in het zand te schrijven. Hij had de bootjes zelf gemaakt en het zeil kan ingeklapt worden zodat het gemakkelijk in de koffer meegenomen kan worden.

Thee
In Nuwara Eliya, het dorpje midden in de bergen, kochten we een zakje Sri Lankese Green Tea. Deze groene thee heeft echt heel veel smaak en smaakt ook zo anders dan de groene thee die ze hier in de supermarkt verkopen.
Bij een echte theewinkel in Hikkaduwa kochten we passievruchtthee. Ook deze thee is echt ontzettend lekker en heeft veel smaak.
In Hikkaduwa zat tegenover ons hotel een grote supermarkt. Hier kocht ik een zakje Masala Chai thee, met typische Sri Lankese kruiden. Hier zit onder andere gember, peper, kardemom en kaneel in. Een echte thee voor in de herfst, omdat het lekker kruidig smaakt.

Nog meer thee, een olifantje en een schildpad
Bij de winkel in de Botanische Tuinen in Kandy, kocht ik dit super leuke olifantje. De winkel is van de staat en heet Laksa en ze verkopen hier echt goede spullen. Zo hadden ze ook grotere olifanten, grote houten tuktuk's en nog heel veel meer.
Bij het mannetje waar we de houten olifanten kochten, kocht ik een zeeschildpadje.
Bij de supermarkt tegenover ons hotel kocht ik deze kleine doosjes met thee. Op elk doosje staat een typisch Sri Lankees ding, zoals plaatsen en verschillende soorten thee.

Groot doek
Zowel bij de winkeltjes in Hikkaduwa als aan het stand, waren hele mooie doeken te koop. Voor mijn broertje hadden we al een mooie doek gekocht in een winkeltje, maar eigenlijk wilde ik er toch ook wel graag eentje hebben. Uiteindelijk heb ik op een van de laatste dagen een doek gekocht bij een mannetje die op het strand zijn doeken en andere spulletjes aan het showen was. Dit doek is super mooi, beige met zwart en overal olifantjes en andere mooie figuren. Echt zo een leuk aandenken! Ik denk dat ik hem straks als het wat kouder wordt over mijn bed leg.

Dit waren mijn geshopte items uit Sri Lanka! En met deze mini shoplog is mijn reis door Sri Lanka echt afgesloten. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om alles over Sri Lanka te lezen en te zien.

Hejdå!
Xx Carmen

3 opmerkingen:

  1. Erg leuk om te lezen en je aankopen vind ik ook heel leuk!
    Liefs, Eline
    Note-Lines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke aankopen heb je gedaan! Ik vind vooral dat doek heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen