woensdag 25 november 2015

de Thee Tag

Hej hej!

Laatst kwam ik de Thee Tag tegen op de blog van Willemijn en Martine, 2WMN. Ik las de tag door en ik vond hem gelijk al leuk. Ik ben een ontzettende theeleut en drink meerdere malen op een dag thee, en daarom vond ik het wel gepast op deze tag in te vullen. Here we go!

1. Losse thee of theezakjes?
Theezakjes. In Zweden hadden we ook wel eens losse thee en dat was super lekker, maar hier in Nederland is er genoeg keus in de theezakjes.

2. Sterke thee of slappe thee?
Er tussenin eigenlijk, haha. Slappe tijd vind ik niks aan want dan proef je niks, maar sterke thee vind ik niet lekker omdat het dan zo bitter wordt.

3. Wat voor lekkers eet je graag bij de thee?
Een koekje of een stukje chocola, mmmmm lekker!


Bijvoorbeeld een stukje van deze heerlijke chocoladereep met mars erin!

4. Wat zijn je favoriete merken thee?
Pickwick, Albert Heijn huismerk en Lipton.

Ik vind bijvoorbeeld de Groene thee Citroen van de AH erg lekker

5. Drink je op bepaalde tijdstippen een specifieke soort thee?
In de ochtend neem ik vaak iets fris, zoals citroen of groene thee met citroen. 's middags heb ik meer zin in een warmere smaak, herfstthee of iets van kaneel. 's avonds maakt het me niet heel veel uit, dan pak ik meestal gewoon iets uit de kast haha.

6. Noem je drie favoriete theesmaken op dit moment.
- Winterglow van Pickwick
- Caramelised Pear van Pickwick
- Herfst Storm van Pickwick

7. Uit welke kopjes of glazen drink je het liefst thee?
Vroeger nam ik altijd mijn eigen mok als ik thee maakte, nu niet meer. Ik pak gewoon een glazen kopje uit de kast.

8. Waar moet jouw ideale theekopje aan voldoen? (denk aan groot/klein, dik/dun glas, dik/dun steen)
Een stenen mok vind ik toch het aller fijnst. Graag met een leuk kleurtje en een stevig handvat. Een grote mok is ook fijn, dan kan er extra veel thee in.

Dit is één van mijn favoriete mokken. Super mooi kleurtje!

9. Welke thee vind je echt niet te pruimen?
Zoethout! Ik vind die smaak gewoon echt niet lekker.

10. Wanneer geniet je het meest van een kopje thee?
Op een regenachtige dag wanneer ik met een lekkere warme trui en sloffen aan onder een dekentje een serie of film aan het kijken ben. Kopje thee en iets lekkers erbij en mijn dag is weer helemaal goed :)



Dat was hem dan, de Thee Tag! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en neem de tag gerust over! Ben jij ook zo'n theeleut als ik? Wat is jouw favoriete theesmaak?

Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten