zaterdag 2 januari 2016

Kerstmis 2015

Hej hej!

Het is alweer januari, wat is de tijd snel gegaan. Afgelopen donderdagavond was het kerstavond, en vrijdag en zaterdag was het kerst. Vandaag laat ik zien wat ik deze dagen gedaan heb!


Kerstavond
Wij gaan altijd naar de kerk op kerstavond, zo ook dit jaar. Na de kerk gingen we met ze allen naar mijn oma, waar we kerstkransjes, kerststol en Zweedse kerstsnoepjes aten. Heel gezellig!


Eerste kerstdag
De dag begon met een lekker kerstontbijtje met onder andere broodjes uit de oven, rosbief, fricandeau en sinaasappelsap. Vervolgens was het tijd om alvast het 4-gangendiner te gaan voorbereiden.
Rond een uur of drie was het tijd om naar mijn tante en oom te gaan en begonnen we aan het kerstspel! Iedereen had minstens drie cadeautjes gekocht van maximaal €15,-. Ook moest iedereen een cadeautje uit zijn/haar eigen kast halen en deze inpakken. Alle cadeautjes werden onder de kerstboom gelegd, er werd thee gezet en de kerstchocola en kerstkoekjes werden op tafel gezet.
We begonnen met ronde 1 waarbij je of alleen een cadeau mocht pakken, of deze ook gelijk mocht uitpakken.
Na een tijdje was het tijd voor ronde twee, waarbij de cadeaus werden doorgegeven, gepikt en waarbij je telkens op een andere stoel moest gaan zitten.
Uiteindelijk was het spel afgelopen en waren de cadeautjes die onder jouw liggen voor jou. Ik had het volgende gekregen:
- Een cocktailshaker
- Een rosegouden fotolijst met glas
- Een koekjesstempel en een spuitje voor slagroom of om je cupcakes te versieren
- Een bakmix van Honig om Whoopies te maken
- Een boekje van Where is Wally?
- Een witte koptelefoon
- Zweedse snoepjes


Het begon al wat later te worden en de tafel werd mooi gedekt terwijl ook het voorgerecht en het soepje werden voorbereid.
Ons menu voor deze avond zag er als volgt uit:

- Als voorgerecht maakten mijn moeder en ik drie verschillende amuses. Een carpacciobonbon, een kipcocktail met kerriesaus in een slablaadje en een spiesje met meloen, mozzarella, tomaat en rauwe ham.

- Als tussengerecht kregen we een lekkere zelfgemaakte broccolisoep met rauwe ham en basilicum.

- Daarna was het tijd voor het hoofdgerecht. Dit bestond uit rosbief, aardappelgratin en verschillende groentes zoals gevulde tomaat en gevulde courgette. Ook waren er lekkere sausjes en warme stoofpeertjes.

- Als toetje maakten we een mangotrifle. In een glaasje waren verschillende laagjes opgestapeld. Zo was er een laagje met verkruimelde bastognekoeken, griekse yoghurt met slagroom en munt en natuurlijk een laagje met mango! Dit werd opgeleukt met een blaadje munt en twee kerstkoekjes.


Tweede kerstdag

Ook de tweede kerstdag begon met een heerlijk ontbijtje. Deze dag deden we niet zo veel. Ik bakte Whoopies van de bakmix van Honig, we maakten een wandeling en dronken thee met de Whoopies en de Zweedse kerstkoekjes. In de avond hebben we lekker gegourmet!


Dit waren mijn kerstdagen. Het was weer ontzettend gezellig, ik heb leuke cadeautjes gehad en ik heb heerlijk gegeten!

Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten