dinsdag 1 maart 2016

Uitstapje: High Tea bij het Tuinhuis, Aalsmeer

Hej hej!

Afgelopen zaterdag was ik uitgenodigd voor een high tea. Het zusje van mijn beste vriendin was namelijk jarig, en aangezien wij vaak met ze drieën optrekken, werd ik ook uitgenodigd om gezellig mee te high teaën!


We hadden om half 3 afgesproken bij het Tuinhuis in Aalsmeer. Het Tuinhuis zit er nog niet zo lang, vroeger was hier de Historische Tuin. Deze zit er nog steeds, maar is nu ook een restaurantje bij gebouwd. Ze serveren hier onder andere koffie, zoete baksels, belegde broodjes, warme maaltijden, borrelhapjes en dus ook high tea.
Zelf was ik nog nooit in dit restaurant geweest, ik had er wel al een paar keer van gehoord en was erg benieuwd hoe het zou bevallen.

We kregen als eerst een theepot met heet water, 3 grote mokken en een klein emmertje vol met theezakjes.

Vervolgens kwamen er scones in een klomp (super leuk) met jam en clotted cream. Ook kregen we 3 sandwiches met komkommer en kruidenkaas geserveerd in een rond brood!


Toen de scones en sandwiches op waren, kregen we een kastje vol met kleine hapjes. Super leuk!

Er zaten echt zoveel lekkere hapjes op en in de kast! Zo kregen we:
- een kippenragout met een geroosterd broodje
- een klein hapje met ei
- klein monchoutaartje
- mini tosti met mozarella, tomaat en pesto
- pastinaaksoepje
- chocoladetaartje
- worteltaartje
- smootie/shake van de dag (spinazie, sinaasappel, banaan)
- bagel met zalm, roomkaas en sla
- mini pitabroodje met tonijnsalade
- bietenballen (bitterballen maar dan met bieten in plaats van vlees)
- macarons


Alles was echt super lekker! Vooral het monchoutaartje, de mini tosti en het mini pitabroodje met tonijnsalade vond ik super lekker. Ik zat echt helemaal vol toen we klaar waren met het thee drinken en hapjes eten.
Echt een aanrader! Super lekkere hapjes en heel leuk geserveerd.

Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten