woensdag 22 juni 2016

Bloginsider: Uitpaulineskeuken en Zonnatura | deel 1

Hej hej!

Laatst had ik me aangemeld voor de bloginsideractie van Uit Pauline's Keuken en Zonnatura. Van de week kreeg ik een mailtje dat ik mee mag doen en een paar dagen later kwam het pakketje met de producten van Zonnatura al binnen!

Zonnatura heeft nieuwe muesli in het assortiment, namelijk de Roasties in de smaken Appel & Kaneel en Cashew & Vanille. Deze roasties zijn knapperige muesli's met 100% volkoren granen en 0% onnodige toevoegingen. Ze zijn vol van smaak doordat ze in de oven geroosterd zijn en er zitten knapperige stukjes noot of fruit doorheen.
De uitdaging voor de bloginsiders is om met beide smaken lekkere recepten te maken, dit kan zowel voor het ontbijt zijn of als tussendoortje.


In het pakket dat ik ontvangen heb van Zonnatura zitten de volgende producten:
- Roasties Appel & Kaneel
- Roasties Cashew & Vanille
- Boekweitwafels met quinoa en lijnzaad
- Groene thee Ginseng
- Kruidige gemberthee

Ik ben meteen aan de slag gegaan met de nieuwe Roasties en heb verschillende lekkere receptjes gemaakt. Vandaag wil ik een recept van simpele, snelle maar smaakvolle pannenkoekjes met jullie delen!

Banaan-ei pannenkoekjes met roasties (ong. 6 kleintjes)
Benodigdheden:
- 1 banaan
- 2 eieren
- 1 tl bakpoeder
- handje Zonnatura Roasties Appel & Kaneel
- kaneel
- honing

Doe het volgende:
1. Prak de banaan tot een moes
2. Voeg de eieren toe en klop door elkaar
3. Voeg de theelepel bakpoeder toe
4. Voeg een handje van de roasties toe
5. Meng alles nog een keer goed door elkaar met een vork of lepel
6. Zet een koekenpan op het vuur en doe een klontje boter in de pan
7. Zodra de boter gesmolten is schep je met een lepel kleine pannenkoekjes in de pan (ik deed er drie)
8. Bak totdat ze aan de onderkant goudbruin zijn
9. Draai voorzichtig om
10. Bak totdat de andere kant ook goudbruin is
11. Leg de pannenkoekjes op een bord
12. Strooi wat kaneel over de pannenkoekjes en voeg wat honing toe (optioneel)
Eet smakelijk!

Mmm, wat zijn deze pannenkoekjes toch lekker! Je proeft goed de banaan terug en de kaneel geeft alles nog meer smaak. De roasties geven een lekkere bite en maken de pannenkoekjes wat vullender. Zelf at ik dit als lunch, maar het is natuurlijk ook als ontbijtje te eten of zelfs als toetje! Ook kan je gemakkelijk variëren met de vulling en toppings.

Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten