dinsdag 28 juni 2016

Bloginsider: Uitpaulineskeuken en Zonnatura | deel 2

Hej hej!

Zoals jullie laatst al hebben kunnen lezen, mag ik meedoen met de bloginsideractie van Uit Pauline's Keuken en Zonnatura. Ik ben uitgedaagd om met de nieuwe Zonnatura Roasties verschillende recepten te maken. De vorige keer deelde ik een recept voor simpele pannenkoekjes. Vandaag wil ik weer een recept met jullie delen, namelijk muesli muffins met appel!


Muesli muffins met appel:

Wat heb je nodig:
- 200 g bloem
- 100 g witte basterdsuiker
- 1/2 zakje bakpoeder
- 1 zakje vanillesuiker
- 2 tl kaneel
- 100 g muesli (ik gebruikte de Zonnatura Roasties Appel&Kaneel)
- 250 ml magere yoghurt
- 80 g gesmolten boter
- 2 eieren
- 1 grote appel
Voor de topping:
- 50 g muesli/roasties
- 3 eetlepels honing

Wat moet je doen:
1. Verwarm de oven voor op 200 graden
2. Schil de appel en snijd in kleine stukjes
3. Doe de bloem, witte basterdsuiker, bakpoeder, vanillesuiker, kaneel en muesli in een grote kom en roer alles goed door elkaar
4. Maak in het midden een kuiltje en voeg hier de yoghurt, gesmolten boter en eieren toe
5. Spatel alles door elkaar
6. Voeg als laatste de appelstukjes toe en meng door het beslag
7. Verdeel het beslag over de muffinvormpjes. Bij mij kwamen er 18 muffins uit.
8. Meng de rest van de muesli met de honing en gebruik dit als topping op de muffins
9. Zet in de voorverwarmde oven voor 20 minuten
10. Check met een satéprikker of de muffins gaar zijn van binnen
Eet smakelijk! Bron



Mmm! Deze muffins zijn erg goed gelukt! Je proeft de appel en kaneel goed terug en de yoghurt maakt de muffins lekker zacht en luchtig. De muesli geeft het een lekkere bite. De topping is optioneel, zo als je op de foto's kunt zien verbrandde deze een beetje. De hele verbrande stukjes heb ik er gewoon af gehaald, dus uiteindelijk viel het wel mee.
Zo zie je maar weer, met muesli kan je veel meer doen dan alleen als ontbijt door de yoghurt gooien!

Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten