vrijdag 22 januari 2016

Recept: Dumble muffins

Hej hej!

Laatst had ik weer eens zin om wat te bakken, dus ben ik opzoek gegaan naar lekkere recepten. Ik had in de kerstvakantie Zweedse Dumble gekregen, chocolaatjes met aan de binnenkant karamel. Toen ik in Zweden woonde had ik ooit eens Dumble muffins gemaakt, en dat wilde ik nog een keertje maken.

Ik kocht de bakmix "Basismix voor cupcakes chocolade" van dr. Oetker om chocolademuffins mee te bakken. Ook gebruikte ik 12 Dumbles en wat versierseltjes.


Dit heb je nodig voor 12 Dumble muffins:
- 1 pak dr. Oetker "Basismix voor cupcakes chocolade"
- 100 gram boter (kamertemperatuur)
- 2 eieren (kamertemperatuur)
- 100 ml melk
- 12 Dumbles (of iets anders lekkers zoals chocola of karamel)
- 12 muffin vormpjes (en een muffinplaat)
- versiersels

Bereidingswijze:
1. Verwarm de oven voor op 175 graden.
2. Mix de boter in een beslagkom zacht.
3. Voeg de cupcakemix, de eieren en de melk toe. Roer eerst even door voordat je de mixer aanzet, dit zorgt ervoor dat het straks niet alle kanten op stuift.
4. Mix het geheel op de laagste stand totdat alles goed door elkaar gemengd is.
5. Mix het beslag vervolgens 1 tot 2 minuten op de hoogste stand tot een luchtig beslag.
6. Verdeel het beslag over de 12 vormpjes.
7. Druk in elk vormpje een Dumble, strijk daarna met een theelepel de muffin weer dicht.
8. Versieren maar!
9. Zet de muffins in het midden van de oven voor ongeveer 22 minuten.
10. Laat de muffins goed afkoelen voordat je de vormpjes uit de muffinplaat haalt.




Ik vind het goed gelukt! Op deze manier krijgt je simpele chocolade muffin toch net iets extra's. Zoals ik al eerder schreef kan je dus van alles in de muffin stoppen, probeer een lekkere combinatie te vinden!

Hejdå!
Xx Carmen

2 opmerkingen: