zaterdag 30 januari 2016

Recept: Oud-Hollandse Stroopwafelcake Koopmans

Hej hej!

Laatst heb ik weer lekker wat gebakken. Ik had dit keer niet zo heel veel zin om er veel tijd in te steken, dus besloot ik voor een bakmix te gaan. Ik koos voor de stroopwafelcake van Koopmans, ik heb deze al meerdere keren gemaakt en telkens was de cake ontzettend lekker. Vandaag dus een artikel over de cake!

Het volgende heb je nodig:
- 1 pak Koopmans Oud-Hollandse Stroopwafelcake
- 200 gram boter
- 4 eieren
- 4 stroopwafels
- een beetje boter om de cakevorm mee in te vetten
- een beetje bloem om de cakevorm mee te bestuiven
(dit alles op kamertemperatuur)
- cakevorm van 30 cm
- mixer met garden


Doe het volgende:
1. Plaats het rooster iets onder het midden van de oven en verwarm de oven voor (160 graden).
2. Vet de cakevorm in met wat boter en bestuif vervolgens met wat bloem.
3. Klop de 200 gram boter zacht en luchtig in een beslagkom.
4. Voeg de cakemix en de 4 eieren toe. Mix 1/2 minuut op de laagste stand. Mix vervolgens nog 2 minuten op de hoogste stand tot een luchtig beslag.
5. Snijd/scheur 2 stroopwafels in kleine stukjes van ongeveer 1 cm. Meng deze met een lepel door het beslag.
6. Doe het beslag in de cakevorm en strijk glad.
7. Snijd/scheur de overige 2 stroopwafels ook in kleine stukjes en strooi deze over de cake.


8. Zet de cake voor 60 - 70 minuten in de oven, totdat deze goudbruin en gaar is.
9. Laat de cake in de vorm afkoelen voor ongeveer 30 minuten.
10. Haal de cake uit de vorm en laat goed afkoelen.
11. Smullen maar!




Mmm, deze cake is echt heel erg lekker! Hele lekkere smaak met de stukjes karamel en stroopwafel door de cake. Ook de bovenkant is erg lekker, krokant en knapperig.

Ben je op zoek naar een lekkere bakmix? Dan raadt ik deze zeker aan!

Hejdå!
Xx Carmen

4 opmerkingen:

  1. Deze wil ik ook een keer gaan maken! Ik hou van stroopwafels :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker een keer doen! Heel makkelijk om te maken en super lekker :)

      Verwijderen
  2. Oeh dit is echt heel lekker! Heb hem zelf ook wel eens gemaakt :D

    BeantwoordenVerwijderen