vrijdag 4 september 2015

My September Goals 2015

Hej hej!

Het is alweer september, en dat betekent een nieuwe maand met nieuwe doelen. De vorige keer dat ik doelen opzette, waren de doelen voor de vakantie. Vandaag kijk ik daar op terug en maak ik nieuwe goals voor deze maand.

Goals voor in Frankrijk:
- Genieten van het heerlijke weer: Dit heb ik zeker gedaan, het was elke dag rond de 35 graden!

- Veel stokbrood, croissants en Franse kaasjes eten: Elke ochtend aten we stokbrood met verschillende lekkere kaasjes. Vaak aten we dit ook tussen de middag.

- Een wijngaard bezoeken en natuurlijk ook de wijn proeven: Ook dit heb ik gedaan!


- Lekker uitrusten bij het zwembad met een goed boek: Vaak gingen we op stap, maar een paar dagen hebben we lekker bij het zwembad gezeten om lekker te lezen en te zwemmen.

- Barcelona bezoeken (1 week zijn we dicht bij de Spaanse grens!): Ja! Dit was echt heel erg leuk. Ik was nog nooit in Barcelona geweest en vond het daar prachtig.


- Wandelen in de mooie natuur: We hebben niet veel gewandeld. Wel zijn we twee keer de bergen in gegaan met de auto en hebben we een ritje gemaakt langs de kust.


- Veel foto's maken: Elke dag, haha!

- Toch ook wel een beetje sportief doen, zoals tennissen en zwemmen: Ik heb maar 1 keer getennist, omdat het daar zo ontzettend warm was. Wel heb ik bijna elke dag een paar keer gezwommen.


- Gezellig met familie leuke dingen doen: Bijna elke dag hebben we dingen bezocht en zijn we op pad geweest.


Goals voor in Zweden:
- Lekkere recepten uitproberen van Pinterest, Youtube en uit kookboeken: 1 avond hebben we zelf tapas gemaakt, met recepten uit zowel een kookboek als van Pinterest. Ook heb ik een heerlijke salade voor bij de barbecue gemaakt die ik op Youtube had gevonden. Verder heb ik veel taartjes gemaakt uit verschillende Zweedse kookboeken.


- Vaak barbecueën als het in de avond nog lekker weer is: De eerste 2 weken dat ik in Zweden was, was het niet zo heel lekker weer. Erg jammer, maar de laatste week hebben we wel twee keer gebarbecued!

- Uitstapjes maken naar leuke steden en andere dingen: Ik ben twee keer naar de stad Växjö geweest, 1x in de stad zelf en de andere keer naar het grote overdekte winkelcentrum. Ook ben ik naar het stadje Karlshamn geweest. Verder ben ik nog naar het autokerkhof geweest en ben ik 1 dag wezen varen.

- Uitrusten in de tuin met een goed boek en een muziekje: Zonder muziekje, maar wel lekker in het zonnetje gelezen.

- Ook weer veel foto's maken: Zeker weten! Vooral van al de lekkere dingen die ik maakte :)

- Het gezellig maken met mijn ouders en broertje voordat ik weer terug ga naar Nederland: Ja! Heel vaak gezellig met ze allen eten gekookt en ook een paar keer samen op pad geweest.

- Zwemmen in een meertje: Jammer genoeg was het daar niet zo lekker weer voor...

- Een loppis bezoeken: Meer een tweedehands winkel, maar dat wordt ook een loppis genoemd.

- Varen: 1 van de laatste dagen zijn we lekker gaan varen, en het was gewoon weer zo lekker om op het water te zijn!



En dan nu de goals voor september!

- Een goede start maken op school: School begint weer, en ik wil net zoals vorig jaar meteen een goede start maken zodat ik niet achterop kom te liggen. Ik weet nu hoeveel werk ik in mijn opleiding moet steken, en wil het dit jaar ook meteen goed doen.

- Nog genieten van het warme weer (als het weer zo blijft): Ondanks dat ik weer naar school moet, wil ik toch ook nog wel genieten van het lekkere weer zodat ik langzaam weer in het schoolritme kom.

- Proberen gezonder te eten en te drinken: Het lijkt me wel handig als ik weer wat gezonder ga eten. In de vakantie heb ik allemaal lekkere dingen gemaakt, en daarom moet ik nu toch wel weer wat gaan minderen. Ik wil proberen om doordeweeks geen zoetigheid meer te eten. Alleen op vrijdag, zaterdag en zondag mag ik nog chips, koek en snoep, doordeweeks liever niet. Ik ben benieuwd hoelang ik dit ga volhouden ;)

- Toch maar weer een poging doen om te sporten: Hardlopen of yoga, of allebei. Of gewoon elke avond na het eten een rondje om de plas wandelen. Ik wil proberen om een ritme op te bouwen en mijn conditie wat te verbeteren.


Dit was de terugblik op mijn goals voor de vakantie, en mijn nieuwe goals voor deze maand!
Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten