zaterdag 19 september 2015

New In: Behållare waterfles van IKEA

Hej hej!

School is alweer een tijdje bezig. Vorig jaar kocht ik telkens een flesje water in de supermarkt en gebruikte deze een paar weken. Elke dag nam ik het flesje mee naar school en vulde hem telkens bij. Op een gegeven moment begon het water naar plastic te smaken, en dat was het teken dat ik een nieuw flesje nodig had.
Afgelopen jaar heb ik dit erg slecht aangepakt. Het was slecht voor mijn gezondheid en voor het milieu, maar dit schooljaar ga ik het heel anders aanpakken!

Op internet begon ik over de herbruikbare waterfles te lezen, en ik wist meteen dat ik ook zo'n herbruikbare fles wilde hebben. De flesjes water die ik telkens in de supermarkt kocht zijn slecht voor het milieu, je gooit ze namelijk elke keer weer weg en dit zorgt voor afval. Ook zijn deze flesjes slecht voor je gezondheid, in deze flesjes zit namelijk de stof BPA (Bisfenol A). BPA is een chemische grondstof die erg slecht voor je gezondheid kan zijn. De stof lijkt op oestrogeen en kan daardoor de vruchtbaarheid negatief beïnvloeden. Ook kan BPA hart- en vaatziektes, diabetes en schade aan je lever bezorgen, niet zo fijn dus.
Wat je hier aan kunt doen? Herbruikbare waterflessen die geen BPA bevatten gebruiken!

Op internet kwam ik verschillende herbruikbare waterflessen tegen, zoals de Dopper, Bobble, Vlesje en nog vele andere. Ze bevatten allemaal geen BPA en zijn herbruikbaar, goed voor het milieu en je gezondheid dus!
Toen ik laatst een keer bij de IKEA was, kreeg ik het idee om daar ook even rond te kijken of er misschien een BPA-vrije waterfles te koop was. En ja hoor, zo'n waterfles was er!


Dit is hem dan, de Behållare waterfles van de IKEA. De fles zelf bestaat uit PCTG en de afdichting bestaat uit siliconenrubber. Er kan 0,6 liter in deze waterfles en het is 24 cm lang.
IKEA belooft dat deze waterfles lekdicht is en dat het milieuvriendelijk is doordat je het telkens kunt hergebruiken. Ook is deze fles hittebestendig tot 90 graden en kan je het in de vriezer doen!


Zelf vind ik de vormgeving simpel maar mooi. Het is een wat langere, smalle fles met kruisjes op de zijkant en een mooie, groene dop.
Nu ik vier dagen in de week naar school moet, neem ik al deze dagen lekker mijn nieuwe waterfles mee. Soms vind ik dat water alleen een beetje saai wordt, en dan gooi ik wat citroen en limoen in het water. Lekker fris zodat je de hele dag gefocust blijft!
Ik heb de fles nu al sinds mijn eerste schooldag (31 augustus) in gebruik. Ik vind het tot nu toe een hele fijne aankoop. De fles heeft nog niet gelekt, wat heel erg fijn is, en er kan lekker veel water in. De opening is wat aan de grote kant, maar het drinken gaat zonder problemen. Ook is de fles een paar keer in de vaatwasser geweest, en tot nu toe is het nog niet stuk gegaan of gaan lekken, dus dat is heel erg fijn!


De waterfles ligt lekker in de hand, de fles is niet te dik en ook niet te dun. Doordat de kruisjes ietsje uitsteken, kan je de fles gemakkelijk in je hand houden zonder dat het valt. De kruisjes geven dus wat meer grip.


Deze herbruikbare waterfles is voor €2,99 te koop bij de IKEA

Hejdå!
Xx Carmen

4 opmerkingen:

  1. Ik heb precies dezelfde waterfles haha! Hij is perfect qua formaat en hij lekt niet, dus ik ben helemaal tevreden! Ikea heeft ook vaak van zulke leuke spulletjes :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. IKEA is gewoon zo'n leuke winkel, als je er heen gaat kom je altijd met veel meer terug dan wat je eerst wilde kopen haha!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Zeker, voor deze prijs wilde ik hem heel graag uitproberen, en hij bevalt heel goed!

      Verwijderen