dinsdag 1 september 2015

Australische Tea Tree olie - DM Duitsland

Hej hej!

Een paar maanden geleden ben ik naar Oberhausen geweest om te shoppen, en heb ik verschillende leuke spulletjes gekocht bij de Duitse drogist DM. Klik hier om naar dat artikel te gaan.
Vandaag ga ik het hebben over een van de dingen die ik toen kocht, namelijk de Tea Tree olie van DAS Gesunde Plus DM.


Deze Tea Tree olie is 100% natuurlijk en komt van de Australische Theeboom. Tea Tree olie is voor verschillende dingen te gebruiken. Op de achterkant van de verpakking staat op welke manieren je het allemaal kunt gebruiken. Aangezien dit allemaal in het Duits is, schrijf ik het hier onder in het Nederlands voor jullie op:

"De Tea Tree olie kan gebruikt worden als huidverzorging, voor het reinigen van de onzuivere huid, en voor het haar en de hoofdhuid. Ook kan het als massageolie worden gebruikt en tegen de ongewenste geurtjes in de oksels en bij de voeten.
Voor huidverzorging en het reinigen van de onzuivere huid: Een paar druppels olie mengen met de reinigingslotion of gezichtscrème (7 druppel per 100 ml).
Tegen ongewenste geurtjes in de oksels en bij de voeten: Een paar druppels olie in het water mengen (5 - 7 druppels per 100 ml).
Als massageolie: Helpt de doorbloeding in de huid en de spieren en verfrist. Maak een mengsel van 75 ml olijfolie met 5 druppels Tea Tree olie. 
Voor verzorging van het haar en de hoofdhuid: Tea Tree olie kan als toevoeging worden gebruikt bij de verzorging van het haar en de hoofdhuid, wanneer het gaat om vettig of juist droog haar (7 druppels per 100 ml).


Deze Tea Tree olie zit in een glazen flesje met een draaidop. Het heeft zo'n opening dat er elke keer een druppeltje uit komt, erg handig dus. Er zit 30 ml in het flesje.


Zelf gebruik in de olie samen met mijn dagcrème. Ik pak een beetje dagcrème in mijn hand (ik gebruik de It's My Beautiful Skin Day Day Cream van Hema) en voeg daar 1 of 2 druppels Tea Tree olie aan toe. Daarna meng ik het goed door elkaar en smeer ik het op mijn gezicht. Vermijd de ogen en de mond!
Als ik heel erg last heb van puistjes, dep ik de olie op de puistjes met behulp van een wattenstaafje of een stukje wc-papier. Dit herhaal ik een paar dagen, en weg is het puistje!

Ik ben heel erg blij met deze ontdekking. Echt waar, de Tea Tree olie werkt heel goed tegen puistjes en een onzuivere huid. Wel is het zo dat het sterk ruikt, dus daar moet je wel tegen kunnen. Ook kan het een beetje gaan prikken wanneer je het op een puistje dept of met dagcrème op je gezicht smeert.


Deze Tea Tree olie heb ik gekocht voor €1,95 bij de Duitse DM. Tegenwoordig hebben ze ook een online shop, klik hier om daar heen te gaan en klik hier om naar de Tea Tree olie te gaan.

Hejdå!
Xx Carmen

2 opmerkingen:

  1. Tegen puistjes gebruik ik dit ook, heb een flesje van het Kruidvat. "Tegen ongewenste geurtjes in de oksels en bij de voeten: Een paar druppels olie in het water mengen (5 - 7 druppels per 100 ml)." Moet je je daar dan mee wassen? Hoe moet je dat dan gebruiken? En hoeveel water voor de verhouding?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in het Duits staat er Waschwasser, dus ik neem aan dat ze bedoelen dat je de olie met water moet mengen en je hiermee moet schoonmaken.
      Op een andere site heb ik gevonden dat je ook een druppel in de oksel kan doen om nare geurtjes te voorkomen. Ook staat er dat je een deel tea tree olie met een gelijk deel basis olie kan mengen en over de voeten kunt wrijven om vervelende geurtjes tegen te gaan. Voor meer info kan je kijken op deze site: http://www.levendenatuur.nl/index.php/tea-tree-olie

      Verwijderen