maandag 7 september 2015

School is weer begonnen...

Hej hej!

De zomervakantie is nu jammer genoeg toch echt voorbij. Voor de meeste mensen geldt dat school weer begint of dat ze weer naar hun werk moeten.
Ik zelf moest 31 augustus weer beginnen. Ik zit nu in het tweede jaar van de opleiding Forensisch Onderzoek. Bij deze opleiding werken we in teams, zodat we alvast kunnen oefenen voor wanneer we het echte werkveld in gaan. Vorig jaar zat ik een half jaar bij dezelfde mensen in het team, daarna werd er gewisseld binnen de klas. Dit jaar zijn alle klassen door elkaar geschud, en zitten we allemaal weer in andere klassen met andere mensen. Ook hebben we nu maar 3 klassen in plaats van 4, er is namelijk al een hele klas van rond de 20 mensen afgevallen!

Het eerste blok staat in het teken van de ballistiek. We krijgen nu vooral veel natuurkunde en gaan van alles leren over wapens, munitie, kogelbanen en nog veel meer. Bij bijvoorbeeld het project, moeten we een schietincident reconstrueren. Bij het practicum leren we hoe we kogelbanen kunnen berekenen. Ook gaan we als het goed is nog een keer naar de schietbaan, waar we leren schieten met een pistool!
Van de week zijn we voor het eerst weer eens op de PD geweest. In de kelder van school zijn verschillende kamers waar telkens weer een nieuw plaats delict wordt opgezet. Onlangs was 1 van deze kamers op tv bij Willem Wever! Onze plaats delict ziet er ongeveer uit als in Willem Wever, echt heel grappig. Klik hier om het filmpje te bekijken.
Het tweede blok zal vooral in het teken van biologie gaan staan, het derde blok in het teken van scheikunde en het vierde blok in het teken van forensisch onderzoek in het algemeen.

Ik ga op dit moment 4 dagen in de week naar school, en buiten die uren moet ik thuis veel opdrachten maken. Elke week moet ik voor het practicum een labjournaal voorbereiden. Ook hebben we vaak inleveropdrachten voor het project. Het is dus een echt voltijd studie, met zowel college-uren als veel thuiswerk.
Aangezien ik nu echt heel veel tijd moet stoppen in mijn studie, heb ik wat minder tijd om te bloggen. Dit vind ik echt heel erg jammer, ik vind het bloggen zo leuk om te doen. Op dit moment probeer ik zoveel mogelijk vooruit te werken wanneer ik een beetje tijd over heb, zodat ik toch wat kan posten wanneer ik het heel erg druk heb!

Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten