zondag 4 oktober 2015

Mijn favoriete winkels in Zweden

Hej hej!

Vinden jullie het ook altijd zo leuk om te shoppen in het buitenland omdat ze daar weer hele andere winkels hebben dan hier in Nederland? In de vijf jaar dat ik in Zweden heb gewoond heb ik wel een paar favoriete winkels gevonden, en die wil ik vandaag graag met jullie delen!


1. Indiska
In de shoplog van Frankrijk en Zweden van een paar weken geleden schreef ik al kort over de Indiska. Je houdt van deze winkel of je houdt er niet van, het is namelijk best wel een aparte winkel. De Indiska heeft allemaal spulletjes die geïnspireerd zijn op India, en dat zie je vooral terug in alle felle kleuren. Ze verkopen hier kleding, maar ook sieraden en woonaccessoires. Zelf vind ik het vooral heel leuk om lekker te neuzen tussen alle leuke felle mokken, kaarsenhouders en kussentjes. Ook hebben ze echt hele leuke sieraden. De prijzen zijn wat aan de duurdere kant, maar dit komt vooral omdat veel dingen met de hand zijn gemaakt en ook letten ze heel erg op het milieu. Een hele leuke winkel om lekker in rond te neuzen dus!
Zelf heb ik hier een heel leuk kettinkje, een armband en een hele grote mok vandaan.
http://indiska.com/se



2. Glitter
De Glitter is een combinatie van de Claires en de Accessorize. Ze verkopen heel veel sieraden, maar ook tasjes, portemonnees en allemaal leuke dingen voor in je haar. Vooral het laatste vind ik erg leuk. Ze hebben bijvoorbeeld hele handige tools om verschillende hairstyles te maken, maar ook veel bloemenkransen en elastieken met bloemen voor om je knot of staart. Een paar keer per jaar komt er een styleguide met hairtutorials en producten. Vroeger ging ik altijd naar de winkel om dit boekje op te halen. Deze bladerde ik dan helemaal door en ik streepte de dingen aan die ik graag wilde hebben. De volgende keer dat ik weer eens bij de Glitter was, ging ik op zoek naar de dingen die ik had aangekruist in het boekje.
Ik heb bij de Glitter verschillende dingen voor mijn haar gekocht, zoals een knottenmaker, bloemenelastiek voor om een knot en verschillende haarclips. Ook kocht ik hier wel eens sieraden zoals oorbellen en kettingen.
http://glitter.se/


3. Gina Tricot
Als je van de H&M houdt, slaag je denk ik ook wel bij de Gina Tricot (Jina Triekoo). Het is een hippe winkel die met de mode meegaat. De prijs ligt ongeveer bij de prijzen van de H&M, maar dan ietsje duurder. Ze verkopen er vooral kleding, maar ook beautyproducten, sieraden, tassen en sjaals. Zeker leuk om even in te gaan als je er eentje tegen komt!
Vroeger heb ik hier wel eens een paar shirtjes gekocht, ook heb ik een heel leuk paar oorbellen hier vandaan.
http://www.ginatricot.com/eu/en/start


4. Bik Bok
Bij de Bik Bok hebben ze wat stoerdere kleding. Denk aan leren jasjes, stoere bloesjes en kledingstukken met franjes. De prijzen liggen een beetje hetzelfde als de H&M en de Gina Tricot. Ze hebben hier soms echt van die aparte dingen die je in de andere winkels niet ziet liggen, dus leuk om even in rond te neuzen.
https://bikbok.com/en/

5. Cubus
Ook de Cubus kan je een beetje vergelijken met de H&M, zowel met de prijzen als met de kleding. Soms hebben ze echt geen leuke dingen in de winkel hangen, maar meestal slaag ik hier wel goed. Ze hebben heel veel basics die erg fijn zijn, maar ze verkopen ook make-up, accessoires en ondergoed. Van alles wat, dus zeker leuk om hier even naar binnen te gaan.
Zelf heb ik hier verschillende gekleurde lange broeken en twee hele leuke jassen vandaan.
https://cubus.com/en/


5. Lagerhaus
Dit is echt zo'n winkel die verschillende hebbedingetjes verkoopt. Van servies tot kladblokken en van kookboeken tot kaarsen en snoepjes. Ook zijn de prijzen redelijk te doen, dus zeker een bezoekje waard als je er eentje tegenkomt!
http://www.lagerhaus.se/

6. Cervera
De Cervera is een winkel met allemaal keukengerei waar ik als ik er langs kom altijd even naar binnen ga. Ze hebben heel veel spullen van Kitchenaid, maar ook allemaal soorten glas uit de Zweedse glasblazerijen zoals Kosta. Ook zie je er verschillend handige tools voor bij het bakken en hebben ze heel mooi servies en handige pannen. Als je hier van houdt is het een leuke winkel om even naar binnen te gaan, helemaal als er sale is!
https://www.cervera.se/

7. Lindex
Lindex kan soms hele leuke dingen hebben en soms ook helemaal niet. Zelf vind ik er niet altijd wat en ook zijn de prijzen wat duurder dan de winkels hierboven. Als je een Lindex tegenkomt zal ik er zeker even in gaan, maar of je ook echt iets vindt ligt net aan de collectie die ze op dat moment hebben.
http://www.lindex.com/eu/?country=NL

8. Kappahl
Hier geldt een beetje hetzelfde als bij de Lindex. Ze hebben soms wel eens leuke dingen hangen, maar meestal slaag ik hier niet zo goed. Het voordeel is wel dat ze ook een mannen-, kinder-, baby- en XLafdeling hebben, dus als je met meerdere personen bent kan het toch nog een hele leuke winkel zijn.
http://www.kappahl.com/en-US/


Dit waren de winkels die ik aanraad als je een keertje in Zweden bent. De meeste van deze winkels zijn volgens mij in heel Scandinavië te vinden, dus als je een keer in Denemarken, Noorwegen of Finland bent kan je kijken of je deze winkels tegen komt!

Hejdå!
Xx Carmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten